grävling igen :) 1.8t lupo ,nytt bromspapper
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact:
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
Ser riktigt bra ut.
När du ändå har det i delar så kört bort strukturen som har blivit i klarlacken med P800 maskin.Sen lägg 2 stadiga varv till med klarlack.
Efter ett par veckor så kör du till det med P1500 kloss och avslutar med 3M trizak P3000 med maskin innan du polerar.
Då blir det blankt vill jag lova
Inlägget ovan är inte menat som någon kritik utan bara ett tips när du ändå har klarlack i sprutan så att säga.
När du ändå har det i delar så kört bort strukturen som har blivit i klarlacken med P800 maskin.Sen lägg 2 stadiga varv till med klarlack.
Efter ett par veckor så kör du till det med P1500 kloss och avslutar med 3M trizak P3000 med maskin innan du polerar.
Då blir det blankt vill jag lova
Inlägget ovan är inte menat som någon kritik utan bara ett tips när du ändå har klarlack i sprutan så att säga.
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Sjögren Racing wrote:Ser riktigt bra ut.
När du ändå har det i delar så kört bort strukturen som har blivit i klarlacken med P800 maskin.Sen lägg 2 stadiga varv till med klarlack.
Efter ett par veckor så kör du till det med P1500 kloss och avslutar med 3M trizak P3000 med maskin innan du polerar.
Då blir det blankt vill jag lova
Inlägget ovan är inte menat som någon kritik utan bara ett tips när du ändå har klarlack i sprutan så att säga.
ligger redan fyra stadiga vändor å japp d blir vattenslip ,dock ska jag prova meguiars 105 ,ska vara redigt bra vad jag hört ,1200 vatten sen ösa på med mg105
sura e att jag redan gjort om karossen engång ,dvs mattat ner å lagt 2 vändor klarlack till men hade lite dålig fjutt på luften så det blev lite groft även denna gången ,dock e jag nöjd med dörrarna å det
,har du några andra tips på grova polerings medel?
sjuka e ju att jag inte skulle vara så noggrann då detta är en race bil å inte nåt för utställningarna ,"skulle tagit matt svart"
men man vill ju ändå att det ska se hyffsat ut
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
- Sjögren Racing
- Posts: 729
- Joined: 29 Jul 2008, 21:38
- Location: Tingsryd
P1200 är för grovt för slutfinnish tyvärr.
Misstänker att du har en 150mm excenterslip?Det finns upp till P1500 papper till dom.Och 3M trizak är samma diameter men är våtslip P3000.Det gör att du får lätt att polera upp ytan.
Jag brukar köra:
P1200 för hand vid dammkorn/eller om det ska avverkas mkt.
P1500-P2000 för hand,använd kloss hela tiden för att slippa få en vågig yta som det blir om du har fingarna som stöd för pappret.Slipa tills du har en 100%slät yta utan några toppar/låga prickar.
P1500 ocillerande på maskin.
3M´s trizak P3000.
Jag har provat Mirka´s Abralon som finns upp till P4000 men 3M´s trizak är mkt bättre(och dyrare,50kr:-/st)Köp 3M,det är värt det.
En sprejflaska med vatten är ett bra hjälpmedel samt rena nya trasor för att torka av med.
Som grovrubbing kör jag 3M´s fastcut+ ,den avverkar bra och ger bra yta.polera med det tills alla repor är borta.
Sedan går jag på med 3M´s finecut och städar bort efter fastcuten.
Sedan på med 3M´s polish.
Jag har ingen erfarenhet av Meguiars mer än deras "konsumentprodukter",som innehåller silicon Likaså Meguiars våtslipapper som jag beställde från england stog det "silicon-carbid" på
Jag tycker att du har lyckats kanonbra med lacken på din bil,och jag kommer att följa denna tråden.
Gillar bygget,helrätt stuk på den
Misstänker att du har en 150mm excenterslip?Det finns upp till P1500 papper till dom.Och 3M trizak är samma diameter men är våtslip P3000.Det gör att du får lätt att polera upp ytan.
Jag brukar köra:
P1200 för hand vid dammkorn/eller om det ska avverkas mkt.
P1500-P2000 för hand,använd kloss hela tiden för att slippa få en vågig yta som det blir om du har fingarna som stöd för pappret.Slipa tills du har en 100%slät yta utan några toppar/låga prickar.
P1500 ocillerande på maskin.
3M´s trizak P3000.
Jag har provat Mirka´s Abralon som finns upp till P4000 men 3M´s trizak är mkt bättre(och dyrare,50kr:-/st)Köp 3M,det är värt det.
En sprejflaska med vatten är ett bra hjälpmedel samt rena nya trasor för att torka av med.
Som grovrubbing kör jag 3M´s fastcut+ ,den avverkar bra och ger bra yta.polera med det tills alla repor är borta.
Sedan går jag på med 3M´s finecut och städar bort efter fastcuten.
Sedan på med 3M´s polish.
Jag har ingen erfarenhet av Meguiars mer än deras "konsumentprodukter",som innehåller silicon Likaså Meguiars våtslipapper som jag beställde från england stog det "silicon-carbid" på
Jag tycker att du har lyckats kanonbra med lacken på din bil,och jag kommer att följa denna tråden.
Gillar bygget,helrätt stuk på den
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
Sjögren Racing wrote:P1200 är för grovt för slutfinnish tyvärr.
Misstänker att du har en 150mm excenterslip?Det finns upp till P1500 papper till dom.Och 3M trizak är samma diameter men är våtslip P3000.Det gör att du får lätt att polera upp ytan.
Jag brukar köra:
P1200 för hand vid dammkorn/eller om det ska avverkas mkt.
P1500-P2000 för hand,använd kloss hela tiden för att slippa få en vågig yta som det blir om du har fingarna som stöd för pappret.Slipa tills du har en 100%slät yta utan några toppar/låga prickar.
P1500 ocillerande på maskin.
3M´s trizak P3000.
Jag har provat Mirka´s Abralon som finns upp till P4000 men 3M´s trizak är mkt bättre(och dyrare,50kr:-/st)Köp 3M,det är värt det.
En sprejflaska med vatten är ett bra hjälpmedel samt rena nya trasor för att torka av med.
Som grovrubbing kör jag 3M´s fastcut+ ,den avverkar bra och ger bra yta.polera med det tills alla repor är borta.
Sedan går jag på med 3M´s finecut och städar bort efter fastcuten.
Sedan på med 3M´s polish.
Jag har ingen erfarenhet av Meguiars mer än deras "konsumentprodukter",som innehåller silicon Likaså Meguiars våtslipapper som jag beställde från england stog det "silicon-carbid" på
Jag tycker att du har lyckats kanonbra med lacken på din bil,och jag kommer att följa denna tråden.
Gillar bygget,helrätt stuk på den
jo ja givetvis är det det men deras 105:a ska ta bort 1200 repor utan större problem ,vill ju helst slippa 3-4steg
usch silicon e ju lackarens värsta mardröm!
karossen e lite väl grov i klarlacken men ligger mycket klarlack på ,så det lutar nog mot att köra 1200 förhand å sedan 2000 för att avsluta med en rubbing/polish ,slipade inte ens igenom när jag mattade ner den med 800 ,så det lär vara lugnt nu också
lösdelarna så räcker det nog att köra över lite lätt med 2000 pappret
innan rubbingen
kom ju på att jag körde med för lågt luft tryck på karossen
därav den grova ytan
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres