bilen är såld tråd kan tas bort
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ser bra ut Många snygga fälgar att välja bland ser jag
Angående de om surge så fick vi byta turbo efter att ha snackat med lite folk, speciellt Ärtan som sa att våra 78mm skulle surgea nå jävulskt Nu blev det en 75mm med antisurge kåpa Känns dumt att dra på mappning och laddtrycket hoppar omkring, bättre att skaffa en turbo som funkar på en gång då.
Angående de om surge så fick vi byta turbo efter att ha snackat med lite folk, speciellt Ärtan som sa att våra 78mm skulle surgea nå jävulskt Nu blev det en 75mm med antisurge kåpa Känns dumt att dra på mappning och laddtrycket hoppar omkring, bättre att skaffa en turbo som funkar på en gång då.
1045whp Supra builder
RWHP wrote:Ser bra ut Många snygga fälgar att välja bland ser jag
Dom jag köpte turbon av (034motorsport) sa att den skulle funka fint på min motor. Så jag får väl lita på dom Finns tyvärr ingen antisuge kåpa att köpa till min turbo
Mvh Pelle
p_h wrote:RWHP wrote:Ser bra ut Många snygga fälgar att välja bland ser jag
Dom jag köpte turbon av (034motorsport) sa att den skulle funka fint på min motor. Så jag får väl lita på dom Finns tyvärr ingen antisuge kåpa att köpa till min turbo
Mvh Pelle
Det märks hur det kommer gå
1045whp Supra builder
Har köpt ny bränsle pump så jag kan ha en i stället för två
Även ett nytt filter
Johan khil har varit och mappat bilen. Men pga av nåt strul med bränslet (troligen för klena ström kablar till pumparna )så gick det endast att mappa bilen till 1.3bar. Ska dra nya grövre kablar till pumparna och försöka få bilen mappad innan snön kommer.
Även ett nytt filter
Johan khil har varit och mappat bilen. Men pga av nåt strul med bränslet (troligen för klena ström kablar till pumparna )så gick det endast att mappa bilen till 1.3bar. Ska dra nya grövre kablar till pumparna och försöka få bilen mappad innan snön kommer.
simon wrote:Som bäckis säger, blir fiasko. Har sj provat, kör tb70 från turbobanditen nu med antisurgekompressorkåpa, körde tb70 utan antisurge innan och kan säga att skillnaden blev enorm när jag bytte till nya kåpan. nu laddar jag 2.8 bar utan surge.
//Simon
Vill minnas att jag skrev i din tråd på zatzy att ni utan tvekan skulle få surge med TB70 turbon utan antisurge, sjukt nog blev jag sågad av Roman som nämnde att "tb70 är gjord för Audi 2,2 5cyl" och kommer inte att surgea. Låter som lite kvacksalveri från Ekerö