Utgångsobjektet bmw 316 touring -92 med sönderkört tråg
Motorn är en s38b36
växellåda m5
ppf motorfästen samt kuddar (fick dra om 3ans pipa lite på extraktort)
främre del av kardan är en kortad 528 e28
Stora e30 klumpen med lamelldiff och 3,73:1 i utväxling
Bilen är i det närmaste klar, väntar bara på en sänksats från en användare på detta forum samt att gör hjulinställning.
Drivline bytet gick förvänansvärt bra, har pilla på kvällarn i kanske sammanlag två veckor. Största problemet var att få ner motor växellåda i e30ins motorum utan att kapa i fronten....
lite bilder me mobilkvalite lite helhetsbilder kommer i morgon
Motorn köpes igentligen för att efterträda m20in i turbo e30in, men tyckte att den kunde få gå en vinter och förhoppningsvis några varv på sjön om kung bore vill..........
vad behöver man för att få ner en s38 i e30:n? Måste väll modda grenrör de vet ja men hur är de med kontakten till säkringsboxen är de samma som m50 eller? Vad har du använt för växellådsupphängning?? Har du m5:ans oljekyl eller hur har du gjort me de slangarna?