28 juni fick jag nerslag på besiktningen på min e28a på för korta framfjädrar. 29 juni beställde jag då en chassisats från GE. Det är alltså stötdämpare och fjädar runt om. Tänkte att det är lika bra att byta ut till nya friska grejer.
Jag fick då ett mejl att tyvärr kommer leveranstiden bli ca 14 dagar då det saknas grejer till din chassisats. Efter 15 dagar skickar jag iväg ett mejl där jag frågar vart mina grejer är. Jag får då ett svar att bakdämparna fattas och att det kommer dröja ytterligare 10-14 dagar innan jag får dem.
Jag skriver då som det är att jag behöver framdämparna och fjädrarna för att få bilen genom besiktningen och undar om de kan skicka dem utan bakdämparna. Jag väntar ett par dagar men får inget svar..
I fredags ringde jag upp och frågade samma fråga som i mejlet om de kunde skicka framfjädrarna och framdämparna. Jag fick till svar att det kunde de visst göra men att det fattades distanser till framdämparna. Men han skulle kolla upp om det gick att "akuttillverka" sådana och ringa upp.
Han ringer upp och säger att jag blivit felinformerad och att det är framdämparna som fattas. Men att de ska skicka allt utom dem.
Så nu är de skickade och jag ska betala för hela satsen och frakt när jag hämtar ut dem. Och sedan skulle de skicka framdämparna i efterhand utan att ta betalt för frakten som kompensation för att det har varit strulit. (Hurra vad bra, men jag knyter såklart handen i fickan och tackar för det

)
Nu hoppas jag bara att dessa framfjädrar inte är för korta för orginalstötdämparna så bilen går igenom ombesiktningen tisdag nästa vecka.
Kan tänka mig att det blir så här pga av sommartider och att folk har semester osv. Men blir så sjukt less på sådant här krångel.