Uppdaterar lite har inte hänt någe intressant med motorn.
Tror jag kör med original motor till hösten så får jag bygga värre under vintern. Märkte att det kostar en del att ha det som jag vill ha det
Men men finns mycket att ordna ändå.
Slänge upp lite bilder på det megasquirt jag fick med. Undrar hur ni tycker det ser ut. Är det användbart?
Koppla in ska nog gå bra hoppas jag men som sagt kommer det fungera tro, ser ju ut som det fattas saker (där det finns lim??)
nicklasthoresson wrote:ja lite händer ju iaf rikard:P... jag måste börja riva min motor........igen!.. fick lite missöde med topp packningen pga skenande ladd:/
Hm inte kul när sånt händer
Lite bilder från helgen..
Blev lite kapning i plasten till strålkastarna, så att filtret skulle få plats. Och ja, det blev ju bra
Sedan har jag punktdat upp grenröret så där flänsen är nu kommer turbon sitta sedan.
Och så kapada jag upp fronten lite till. Så nu borde väll inte insugningstempen bli allt för hög
Nu är alla rör bitar på plats, och grenröret är uppunktat så som det ska vara, så nu är "bara" wg-uttag och ett stöttjärn kvar.
Kul att få sätta upp turbon o se att allt passar
Nu är grenröret halvfardigt iaf! Nu har jag 42mm rör utgångar på vardera sida till wg:n.
Är mycket nöjd med resultatet så här långt med tanke på att det är det första grenrör jag har byggt på!