vad kör ni för växellådsolja?
enl haynes står bara Dextron 2 type ATF, har nån liter biltema atf stående men det känns väl sådär att hälla i...
någon att rekomendera? hur många liter behövs?
Olja i ZF?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Olja i ZF?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
- Nisse Järnet
testa RedLine's shoockproof serie, ni kommer nog inte gå till baks till nån annan olja sen, bilen känns som de rullar lättare o minskar värmen en hel del. jag kör den i både växel låda o diff, den tål bra med stryk.
om ni ska testa så känns tex på diffen när ni har varit ute o kört bilen hårt hur varm den är o sen byt till redline o känn igen, man märker skillnad.
hade även en sliten getrag låda på min gamla e30 med m50 o kompressor, den var lite trögväxlad o allmänt sliten, hällde ut gamla oljan som var full med metall spån o fyllde på med redline o lyckdes inte köra sönder den o den kändes mycket bättre på en gång, jimmy här på forumet kopte den bilen o jag hoppas den håller än
om ni ska testa så känns tex på diffen när ni har varit ute o kört bilen hårt hur varm den är o sen byt till redline o känn igen, man märker skillnad.
hade även en sliten getrag låda på min gamla e30 med m50 o kompressor, den var lite trögväxlad o allmänt sliten, hällde ut gamla oljan som var full med metall spån o fyllde på med redline o lyckdes inte köra sönder den o den kändes mycket bättre på en gång, jimmy här på forumet kopte den bilen o jag hoppas den håller än