Sådär, började gårdagen med att gå upp 05:30 och gå ut med hunden. Sen in till jobbet, jobbade mellan 07:00-16:00 med en tur hem på lunchen för att gå ut med jycken igen. Hem direkt efter jobbet, ringa Nicklas. 17:00 åka till Bromma, Sthlm och hämta honom. Slipa bil fram till 03:00 Sen en tur till vaxholm för att släppa av honom.. totalt 43mil Hemma igen 05:15, direkt ner i garaget igen tills nu. 11:45
Nu ska den lackas Får väl sova ikväll nångång.
Ska hjälpa lackeraren lite sen hem och lacka fälgar och njurar och lite annat smått.. Jag är TRÖTT!!!!
Nyss hemkommen från lackeraren, så nu lackas bilen.. Nu ska jag ta och slipa ner fälgarna och lacka dom. Njurarna ska våtslipas och lackas dom med men det gör jag själv här hemma.. Tänkte försöka få allt klart ikväll så man kan sova lite imorgon. Börjar bli lite sleten alltså haha
henkz wrote:fyfan vilket jobb du gör karl..... vill oxå ha den energin... har du byggt eget avgas på den eller är det orginal ?
Ja just nu så känns det inte som den energin finns Har levt på MC-Donalds och hamburgare i över en månad nu.. Det börjar ta ut sin rätt.. Men imorgon så är skiten över hoppas jag!!
Ang avgassystemet så har jag bara kapat bort sista burken och svetsat dit ett 2 till 1 rör och sen slutburken.. Ganska simpelt arbete.. Måste göra om det dock då svetsen på jobbet suger hårt.. Inte ens en riktig svetsmask utan en sån gammal som man ska hålla i samtidigt som man svetsar..
Nu har jag hämtat bilen hos lackeraren men dn är matt...
Den var skitfin igår sa han man nu är den inte alls nå blank eller skimrande... Får testa med en polering senare när allt härdat osv..
Sen var det nåt ställe där jag har tabbat mig men det är en sak.. Jag visste att det skulle vara nåt eftersom jag aldrig hållt på med nåt sånt här förut..
Är väl inte så konstigt att det inte blir proffslack när du letar reda på billigast möjliga + att du gör allt förarbete själv? :S aja hoppas det inte ser för taskigt ut iaf
Fernis1 wrote:Är väl inte så konstigt att det inte blir proffslack när du letar reda på billigast möjliga + att du gör allt förarbete själv? :S aja hoppas det inte ser för taskigt ut iaf
Måste gå efter plånboken vettu.. Men riktigt så illa är det inte.. En schysst polering så kommer det bli bra.
Sen att jag har gjort förarbetet och det inte blev 100% det kan jag leva, försöker man aldrig så lär man sig aldrig.
Fernis1 wrote:Är väl inte så konstigt att det inte blir proffslack när du letar reda på billigast möjliga + att du gör allt förarbete själv? :S aja hoppas det inte ser för taskigt ut iaf
Måste gå efter plånboken vettu.. Men riktigt så illa är det inte.. En schysst polering så kommer det bli bra.
Sen att jag har gjort förarbetet och det inte blev 100% det kan jag leva, försöker man aldrig så lär man sig aldrig.
Nej klart det är så men det lät först som att du va väldigt missnöjd därför jag påpekade det bara, bara hoppas det blir bra efter polering langa upp lite bilder när du gjort det.