Livinloud wrote:FYFAAAN vad brutalt!
Helvette vad folk ska bli chockade.
Hur var det ens möjligt? Ägaren måste verkligen ha skohornat ned den där motorn
Mats ivarsson har lagt ut filmerna, så detta förvåna mej inte att de kommit en te dräpar sugis i GBG.. Där åker limmet på smisk, vill se en battle mellan dessa två bilar lär ju va garage kompisar lr väldrig bra kompisar så de måste ju kunna gå att ordna tycker man
"My Other Ride Is Your Mother" [Volvo 745 -90] Schippet - Slit & släng
[Cheva Standard -35] Rat rod
Börjar med att säga att denna kärra är brutal och "vill ha faktorn är hög" men tycker inte den verkar ha de registret man skulle kunna önska ur en sugis, känns som man kan få lika bra register ur en turbospis, eller har jag galet fel hehe...
JohanE wrote:Det är en M-motor, de har sådan karaktär.
Nja, jag har en m3a och den vaknar riktigt bra runt 4k men denna maskin verkar inte vakna förens kanske 6k?
Har faktist inte kört eller åkt just denna "maskin" men trodde den hade ett bredare register.
henkz wrote:blev stor vill ha faktor där... dock lär den faktorn bli väldans dyr....
Har för mig att det stod att han hade gett 65´ för motorn. det är inte speciellt dyrt om man tänker på att det är en motor på över 500 hästar som dessutom har bra tillförlitlighet.
Vad kostar en motsvarande turbomaskin att bygga eller köpa?
JohanE wrote:Det är en M-motor, de har sådan karaktär.
Nja, jag har en m3a och den vaknar riktigt bra runt 4k men denna maskin verkar inte vakna förens kanske 6k?
Har faktist inte kört eller åkt just denna "maskin" men trodde den hade ett bredare register.
Dock fortfarande en sjukt cool bil!
beror nog på att han inte har vanosen i funktion, och har troligen ställt kamaxlarna för högsta effekt, För det var inte illa att få 535hk ur den så "lätt"