Reaktioner? Inte bilrelaterat..
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Reaktioner? Inte bilrelaterat..
Hur man kan göra såhär förstår jag. Om man själv inte har någon som helst moral, medkänsla eller vett i sitt huvud. Personer som stämmer in på denna beskrivning borde (helt seriöst) gå samma öde till mötes som djuret de drabbade.
Hundarna kan man knappast klandra. De är upplärda till sånna här illdåd, men en (HUMAN) avlivning kanske vore på sin plats om man nu skulle få tag på dem..
http://aftonbladet.se/vss/stockholm/sto ... 24,00.html
Hundarna kan man knappast klandra. De är upplärda till sånna här illdåd, men en (HUMAN) avlivning kanske vore på sin plats om man nu skulle få tag på dem..
http://aftonbladet.se/vss/stockholm/sto ... 24,00.html
/Henrik
-
Jagsäger som så, tur ialal flal att jag slipepr se det med egna ögon, för då hade jag nog minsann sett tll så dom hade fått sugit soppa ur ett sugrör
O sen fåt suttit i en rullstol.
Intre undra på atrt dom hundarna får så dåligt ömdömma sen då.
Men som sagt, man sak inet skylla på hundarna, utan på människorna det är dte som är felet.
Hundarna gör som ägarna säger till om, gör dom inet det då får dom antingen stryk elelr så inget mat
Jag blir så förbannad varje gång jag läser såna här saker.
Nä nu ska jag gå ut o Rasta min doggy så att jag får lugna ner mig
O sen fåt suttit i en rullstol.
Intre undra på atrt dom hundarna får så dåligt ömdömma sen då.
Men som sagt, man sak inet skylla på hundarna, utan på människorna det är dte som är felet.
Hundarna gör som ägarna säger till om, gör dom inet det då får dom antingen stryk elelr så inget mat
Jag blir så förbannad varje gång jag läser såna här saker.
Nä nu ska jag gå ut o Rasta min doggy så att jag får lugna ner mig
JaJsEn wrote:det finns fler anledningar till att dom hndarna har dåligt ryckte, dom är sönderavlade o med et ttotalkasst psyck som inte funkar som en normal hunds.
tyvär så utnytjar ju massa folk det till liknande events.
mvh Erik
Skulle verkligen inte säga att dom är sönder avlade.
Den här sorts hund har ett starkt jägarsinne sedan långt tillbaka (samma som Rottis) Och en korrekt uppfostrad hund är inte dum i huvet fast dom inte är renrasiga.
/mvh jonas
Team MolotovRacing
[Prezident]
[Prezident]
- TurboRobban
det har absolut ingenting me hunden att göra, de till 100% ägaren som ser till hur hundens beteende är, spelar ingen roll om dom e avlade hit och dit, alla hundar är lika snälla, beror helt på hur man uppfostrar dom, en dobermann kan vara lika snäll som en liten chihuahua, bara man uppfostrar hunden rätt.
"och alla som säger att rottis eller dobermann eller pittbull osv är elaka hundar från början vet inte va dom snackar om"
"och alla som säger att rottis eller dobermann eller pittbull osv är elaka hundar från början vet inte va dom snackar om"
TurboRobban wrote:det har absolut ingenting me hunden att göra, de till 100% ägaren som ser till hur hundens beteende är, spelar ingen roll om dom e avlade hit och dit, alla hundar är lika snälla, beror helt på hur man uppfostrar dom, en dobermann kan vara lika snäll som en liten chihuahua, bara man uppfostrar hunden rätt.
Du tog orden ur munnen på mig,har absolut inte något med hunden själv att göra.
Bara en massa jävla idioter som är så jävla fega att dom måste ha en psyktränad hund för att försvara dom...
Sjukt är va det är..
men spöar man hunden och retar den ständigtosv, då blir det en aggresiv hund, och då är inte 35 kg dobermann kul att leka med.
Mina två dobbisar är hur goa som helst, men retas man med dom så får man hål i kläderna
En hund med gott psyke kan man leka med så att den blir riktigt uppspelt, men när jag säger stopp så sätter dom sig i givakt direkt.
Frun går brukskurser med båda, och snart ska hon gå skydds med stora pojken, då kan han bli riktigt bra att ha som vaktis om det kommer in något slödder på gården
Bäckis wrote:Zwofurti wrote:yes..min brorsan tog nyss bort sin dobermann, det var dne snällaste jäkla hund som har funnits.
men spöar man hunden och retar den ständigtosv, då blir det en aggresiv hund, och då är inte 35 kg dobermann kul att leka med.
Mina två dobbisar är hur goa som helst, men retas man med dom så får man hål i kläderna
En hund med gott psyke kan man leka med så att den blir riktigt uppspelt, men när jag säger stopp så sätter dom sig i givakt direkt.
Frun går brukskurser med båda, och snart ska hon gå skydds med stora pojken, då kan han bli riktigt bra att ha som vaktis om det kommer in något slödder på gården
ja dobermann är helt jävla goa hundar.
brorsans hund turbo(som han nyss tog bort) tävlade han med, spår och sök osv. skitduktig hund. tyvärr var han tvungen att ta bort honom=(
Nu har han en malinois som han ska börja tävla på elitnivå med.
fan vilka smarta hundar det är alltså, grymt stabila. hans tjej har en malinoistik som är svensk brukschampion osv, den ärockså fiiiin
fast till tråden.
tycker hundarna borde attackerat ägarna istället om jag ska vara ärlig, dem hundarna kommer för alltid vara förstörda också.
BmW[RsR] wrote: Skulle verkligen inte säga att dom är sönder avlade.
Den här sorts hund har ett starkt jägarsinne sedan långt tillbaka (samma som Rottis) Och en korrekt uppfostrad hund är inte dum i huvet fast dom inte är renrasiga.
/mvh jonas
att jämföra en pitbul med en dobberman eller rottis är helt jävla galet.
farsan har jobbat jävligt mycke med kamphundar o pittbullarna är inte som andra hundar, saknar spärrar, visst kan dom vara snälla o hur goa som helst, men dom är inte nått man skall ha som famliljehund, dom är aggresiva i sin natur (mer än en vanlig hund) och har inte alls dom spärrarna som en "normal" hund har.
bara att inse.
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
- TurboRobban
JaJsEn wrote:BmW[RsR] wrote: Skulle verkligen inte säga att dom är sönder avlade.
/mvh jonas
att jämföra en pitbul med en dobberman eller rottis är helt jävla galet.
farsan har jobbat jävligt mycke med kamphundar o pittbullarna är inte som andra hundar, saknar spärrar, visst kan dom vara snälla o hur goa som helst, men dom är inte nått man skall ha som famliljehund, dom är aggresiva i sin natur (mer än en vanlig hund) och har inte alls dom spärrarna som en "normal" hund har.
bara att inse.
mvh Erik
de där tror ja bara e skitsnack, pittbulls är väl inte nå mer "farliga" än va andra hundar är, har en kompis som har en pittbull, när ja möter han me mina hundar så blir den ju näst intill rädd, så de där tror ja inte på