pulssplitt på bmw 6a
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
pulssplitt på bmw 6a
kan man köra 123ans å 456ans i andra porten??
Re: pulssplitt på bmw 6a
knotan wrote:kan man köra 123ans å 456ans i andra porten??
Japp.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
ja alltså jag har ingen erfarenhet av pulssplittt sen tidigare ...
därför jag frågar.
tanken å köra med orginal grenrör från 325 motorn (två delade)
vända uppochner på dem å bygga ihop till en fläns till ett t04b agg.
dvs budgetbygge,
tänkte iom att jag ändå har ett t04agg med delat inlopp liggandes,å nått annat nytt agg tillräckligt stort med int wg som räcker till, kostar lika mycket eller mer än en beg. sep. wg så kan man ju lika gärna nyttja.
därför jag frågar.
tanken å köra med orginal grenrör från 325 motorn (två delade)
vända uppochner på dem å bygga ihop till en fläns till ett t04b agg.
dvs budgetbygge,
tänkte iom att jag ändå har ett t04agg med delat inlopp liggandes,å nått annat nytt agg tillräckligt stort med int wg som räcker till, kostar lika mycket eller mer än en beg. sep. wg så kan man ju lika gärna nyttja.
ingen som har erfarenhet av pulssplitt med orginalgrenrören??
hade ett par grenrör å en topp låg så har slipat upp hålen å passat in dem uppochner, sedan svetsat ihop dem.
ska börja svetsa rör frammåt å sen fixa flänsen uppåt för agget....
vart leder man in oljereturen enklast sen då? har för mej att det ska finnas nått returör från toppen som man kan svetsa sej in på va??
hade ett par grenrör å en topp låg så har slipat upp hålen å passat in dem uppochner, sedan svetsat ihop dem.
ska börja svetsa rör frammåt å sen fixa flänsen uppåt för agget....
vart leder man in oljereturen enklast sen då? har för mej att det ska finnas nått returör från toppen som man kan svetsa sej in på va??
knotan wrote:ingen som har erfarenhet av pulssplitt med orginalgrenrören??
hade ett par grenrör å en topp låg så har slipat upp hålen å passat in dem uppochner, sedan svetsat ihop dem.
ska börja svetsa rör frammåt å sen fixa flänsen uppåt för agget....
vart leder man in oljereturen enklast sen då? har för mej att det ska finnas nått returör från toppen som man kan svetsa sej in på va??
Du kan ju andvända det röret som går mellan topp och block, men det är på andra sidan motorn.
Annars går det fint att göra returen i tråget, ex: i framkant bakom trigger skivan.
knotan wrote:ok, då blir det nog å leta fram det röret., går det att få dän utan å lyfta toppen föresten??
är inte planerat att röra vare sej topp eller motor i första skedet
Har du tur kan du kanske trycka ned och dra ut det, men jag har en känsla av att du kommer få lossa lite på insuget.
- Kan gå, kanske inte :>