PPF säljer mest Vi-pec i världen :)
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Ja, till 5 cyl är det V88. Det är dyrare än V44 men fortfarande klart konkurrenskraftigt och riktigt grymt.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Tänkte också på det om man tex kör S50B32 sugis. Undra om man kan få ut mer effekt än org om man monterar Vi-pec och mappar det, med monterad vanos?Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Nja är väl mest för bättre bottendrag, typ som variabel avgasport på en 2-taktarepelko wrote:Tänkte också på det om man tex kör S50B32 sugis. Undra om man kan få ut mer effekt än org om man monterar Vi-pec och mappar det, med monterad vanos?Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Mvh

Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
nice, grattis till no.1
har faktiskt inte forskat så mycket i vipec. vilken version kan man slänga ner i en m20b25, och vad ligger det i för priser? kanske ska byta ut mitt hemma löddade megasquirt ?
har faktiskt inte forskat så mycket i vipec. vilken version kan man slänga ner i en m20b25, och vad ligger det i för priser? kanske ska byta ut mitt hemma löddade megasquirt ?

BMW E30 325 Turbo - Såld
BMW E36 325 Turbo - Såld
VW Passat Variant 1.8T - Brukis
DBR Nitro 2009 cross - Säljes
Yamaha R6
BMW E36 325 Turbo - Såld
VW Passat Variant 1.8T - Brukis
DBR Nitro 2009 cross - Säljes
Yamaha R6
-
- Posts: 283
- Joined: 21 Nov 2005, 21:18
- Location: Åstorp
Det är V44 som gäller till din maskin.funten wrote:nice, grattis till no.1
har faktiskt inte forskat så mycket i vipec. vilken version kan man slänga ner i en m20b25, och vad ligger det i för priser? kanske ska byta ut mitt hemma löddade megasquirt ?
/M
Performance Center Syd AB
bsr-pcs.se
0708 743212
bsr-pcs.se
0708 743212
Hur mycket skulle man uppskattningsvis tjäna på att låta vipec styra en M50B25 (alt. M50B28) med vanos istället för att åka med det urkopplat?Bmwandreas wrote:Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.Nobbe wrote:Orkar inte kolla upp, så jag frågar ist.
Om man vill styra kammarna, typ "vanos" av on/off typ, alltså både avgas och insug, vilket är att föredra? Och framför allt, hur bökigt blir det att mappa skiten?
Det du "tjänar" är något bättre körbarhet = bredare register annars inget i stort sett..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se

Precis, är ju "bara" on/off på insugskammarna som det är nu, men tänker sätta lika på avgaskammarna. Är 20grader den ställer om kammarna iaf, så det lär göra grym skillnad. Borde väll inte va så jättebökigt att mappa in? Inte för att en annan grejar det, men en cass kille som du fixar biffenBmwandreas wrote:Man kan styra allt, även S54 variabelt. Problemet är att ha tid att mappa skiten, man får räkna med några dagar. Men går ju fort om man bara ska vrida insugskammen on/off.

Att köra på avgaskammarna lär väll göra grotesk skillnad på spool har jag en känsla av iaf
