Idag när jag åkte till garaget insåg jag en sak, såhär ska det inte vara...
Det senaste året har jag lagt nästan varje lediga minut på bilen. Alla pengar som jag någonsin kommit åt har gått till bil. Man har fått prioritera mycket för att ha haft råd med allt till bilen. All tid man har lagt ner går inte att räkna, allt man har fått stå över för att hålla på med bilen är inte kul.
När jag kom till garaget idag så tankade jag i lite mer sås för att starta och börja lufta kylsystemet ordentligt. Bilen startade inte. Den har alltid startat annars utan minsta problem.
Jag öppnade handsfacket och insåg då som jag tidigare sa, såhär ska det inte vara.
Kablarna låg intryckta och var i drivor, allt för att det skulle gå att dölja det genom att stänga handsfacket. Det var några kablar som var så lösa så att de lossade utav rörelsen av att öppna och stänga handsfacket. Det var det som orsakade att bilen inte startade, ett relä hade hoppat loss...
De senaste veckorna har mekandet enbart varit för att få ut bilen. De flesta lösningar som har skett har varit halvdana och hade inte varit långvariga innan något lossat eller gått sönder. Så blir det när man inte uppskattar det man håller på med. Jag vill att allt ska vara bra och se seriöst ut, men när man längre inte orkar och måste skruva vidare, det är då charmen med en hobby försvinner.
Imorgon kommer jag putta in bilen i sitt hörne igen och inte göra någonting på den förrän lusten verkligen faller på. Tror dörrskadan orsakade mycket då det är en del pengar som krävs för att lacka en ny dörr. Det tillsammans med miljoner andra småsaker gör att jag måste fortsätta leva som en eremit.
Jag vill leva, festa, umgås med polare och känna en dag då jag vaknar "idag behöver jag inte göra något alls". Tyvärr har jag inte upplevt det sedan ett par år tillbaka.
Vi får se när bilen blir klar och hur framtiden ser ut men nu blir det en paus från detta. Ska nog köpa mig en kamera och bara glida runt och känna lite livsglädje.
Tack för alla kommentarer, det är dom som gjort att jag orkat det sista, det har inte varit minsta kul att skruva.
Låter som en dödsannons men ville bara förklara läget, lätta mina tankar från det havrerade bilhjärtat
Mvh