ramberg wrote:Hade några äckligt billiga "kinadäck" förut..
Snorhala men gjorde inte mig nåt, vart ju bara än mer inspirerad körning och 100hk extra under huven
Jag tror för övrigt det är rätt dålig idé att satsa på ett par budgetdäck, de har sällan bra gummiblandning som ger grepp.
Nankang ns2 är det bra grepp!! Det finns en lång tråd på något forum (minnet sviker) men iaf så har en kille vunnit i konbana med just nankang ns2or så helt värdelösa är dom nog inte
ramberg wrote:Hade några äckligt billiga "kinadäck" förut..
Snorhala men gjorde inte mig nåt, vart ju bara än mer inspirerad körning och 100hk extra under huven
Jag tror för övrigt det är rätt dålig idé att satsa på ett par budgetdäck, de har sällan bra gummiblandning som ger grepp.
Nankang ns2 är det bra grepp!! Det finns en lång tråd på något forum (minnet sviker) men iaf så har en kille vunnit i konbana med just nankang ns2or så helt värdelösa är dom nog inte
hur är det, någon av er som testat dessa däck? jäkligt gryma priser, dock endast en dimension av "asfaltsdäcket" desto fler av "rally" man är ju sugen och prova
Vad jag läst om dem på Rejsa så ska de lätt bli överhettade vid torr bankörning pga att de är så mjuka. Men vid regn ska de funka superbra. Så jag gissar att vanligt gatköra + rakt fram borde funka?
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Rsjerry wrote:Jag har köpt mig en uppsättning sunnydäck för att testa hur dom är för skojs skull 2258 med frakt för 4st 225-45-17
Kan ge ett utlåtande här efter sommaren om någon är intresserad??
Ja de tycker ja du ska ge ett utlåtande om, hade varit intressant, har också kollat på dom å funderat lite men dom känns ju för billiga för å vara bra
Har själv Nankang på 19tummarna på E36an å har aldrig fått problem när de varit blött, å även om de varit blött har de inte varit jätte lätt å få släpp, har dock 235er bak..
MVH/Jonis
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263
Rsjerry wrote:Verkar vara rena rama skiten dom där sunnydäcken!! Jag har inte åkt nåt med dom men det verkar vara stört omöjligt att balansera dessa däck
inga probs alls att balansera mina men har fått måndags ex ibland av michelin mm som itne går o balansera bara op reklamera dem d¨å
Jag testade ATR sport nu, verkar potenta för den pengen. Mönster som R-standard och klistriga som fan. Kan dock tro att den mjuka blandningen gör dom mindre slitstarka :p
Snekast wrote:Jag testade ATR sport nu, verkar potenta för den pengen. Mönster som R-standard och klistriga som fan. Kan dock tro att den mjuka blandningen gör dom mindre slitstarka :p
Och dom köper du nånstans??
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer: www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten