Film: Dannes E30 3,6T

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Film: Dannes E30 3,6T

Post by J.Eklund »

Trots att jag inte är nån hacker, så har jag iaf lyckats få ihop en par kortare klipp på D.Lindbergs e30 Turbo.

http://www.youtube.com/watch?v=_HtvhYVQLZQ


Och med lite körning:
http://www.youtube.com/watch?v=uGEEO6Zhg00


Mvh Jonas
Last edited by J.Eklund on 02 Jun 2009, 13:17, edited 3 times in total.
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Funkar ju inte?! :roll:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

Nu ska dom funka!

/Jonas
User avatar
Claes
Posts: 336
Joined: 20 Nov 2005, 18:16
Location: Västervik
Contact:

Post by Claes »

Fint att du fick upp lite film på dumpskottet.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604

Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se


www.Rabiatmotor.com
User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

haha det var det jävligaste, lär ju inte va skönt att få den dumpen i huvudet :shock:
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

Claes.j wrote:Fint att du fick upp lite film på dumpskottet.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.


Jo, men det tog ju sin tid.. :oops:
Har ju lite mer film där du är med också, men jag sparar lite på det till en större variant längre fram.. :wink:

/Jonas
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

JimmyA wrote:haha det var det jävligaste, lär ju inte va skönt att få den dumpen i huvudet :shock:


Näe, tur att den inte var riktad utåt sidan för både jag och Classe gick förbi där ett par gånger. Hade nog varit riktigt oskönt att få den på sig..

/Jonas
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Fränt!

vad är gjort med den?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Danne.Lindberg
Posts: 72
Joined: 17 Jan 2007, 17:39
Location: Storebro
Contact:

Post by Danne.Lindberg »

Doktorn wrote:Fränt!

vad är gjort med den?


Hej

Det är flera som undrat så här kommer specen på bilen:

Bilen:

BMW 320i -87
Lackerad i Renaults carbon grey metalic
M3 "EVO" breddningskitt.
Flippfront, Avgjuten efter original E30 M3 skärmar,kofångare och huv.
Bagagelucka i glasfiber, även den avgjuten från original M3
Original tak ersatt av glasfiber.
C-stople från M3
Dörrar hålborrade samt helt rensade invändigt,dörrsidor i 0.8mm aluplåt.
4mm lexan rutor runt om.
Skyddsbur av 42*3mm stålrör. Bockad av Competition Cars i Lund
Adapterplåt mellan motor/låda bultad i torpedvägg för ökad vridstyvhet i chassit.
Fjäderben fram från en E30 banracingbil, framvagn i övrigt helt original.
Chrysler 8 3/4" bakaxel -89 hus Strange 1350 yoke, fyrlänks upphängning.
Strange coilovers
Mickey Thompson ET Drag 28/11.5-15 bak på breddade plåtfälgar
Mickey Thompson 26/4.5-15 på Centerline fälgar fram
Sparco evo förarstol
Simpson 5 punktsbälten
Simpson fönsternät
Autometer Ultra-Lite mätare (vattentemp,oljetryck+temp,laddtryck)
5" varvräknare med shiftlight


Motor:

BMW S38B36 från E34 M5
O-ringat block
Wiseco kolvar
H-profils vevstakar
NY vevaxel! (köpt direkt från bmw)
Topp,insug och spjällhus original
ARP bultar till topp och ramlager
Eget tillverkat grenrör av 42.4mm rör
Garrett Gt4202 raceturbo 74mm inlopp
5" rostfri downpipe som konar ner till 4" och går ut bakom vänster framhjul.
PPF 60mm wastegate
PPF 75mm dumpventil
600*300*100mm intercooler
3" tryckrör i rostfritt
Griffin kylare
16" spal fläkt
24 raders oljekylare
Nuke fuelrail
1600cc spridare
Vipec V44 styrsystem
Audi 115F tändspolar
Motorn upprätad för mera plats på grenrörssidan, oljetråg anpassat för nya lutningen.
.



Bränslesystem:

2st Aeromotive A1000 pumpar
2st Aeromotive 100 micron förfilter innan pumparna.
1st Aeromotive 10 micron filter innan fulerailen.
Aeromotive linjär bränsletrycksregulator
5 gallon alu tank
1/2" alu bränslerör


Drivlina:

Richmond 5 speed street växellåda
Lakewood sprängkåpa (sfi 6,1 godkänd)
7.25" Quartermaster 3 skivig koppling
Tilton Hydraliskt urtrampningslager
Strange 3" chrome-moly kardanaxel

MVH
/Danne
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Tjusig kärra :D
En fråga!köpte du karossen uppe i Gästrikland?

mvh Magnus
Den e inte lång men den e smal
Danne.Lindberg
Posts: 72
Joined: 17 Jan 2007, 17:39
Location: Storebro
Contact:

Post by Danne.Lindberg »

silverryggen wrote:Tjusig kärra :D
En fråga!köpte du karossen uppe i Gästrikland?

mvh Magnus


Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.

MVH
/Danne
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

dubbelpost..
Last edited by J.Eklund on 06 Jun 2009, 07:47, edited 1 time in total.
User avatar
J.Eklund
Posts: 190
Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby

Post by J.Eklund »

D.Lindberg wrote:Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.

MVH
/Danne



Det va kul att du fyllde på med info, det hade nog tagit mig en vecka till.
Född långsam, du vet.. :wink:

/Jonas
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Den vart riktigt grymm 8)

Jag va allt lite deppig när du åkte iväg med den.

mvh
Den e inte lång men den e smal
Danne.Lindberg
Posts: 72
Joined: 17 Jan 2007, 17:39
Location: Storebro
Contact:

Post by Danne.Lindberg »

silverryggen wrote:Den vart riktigt grymm 8)

Jag va allt lite deppig när du åkte iväg med den.

mvh


Tack...men fy fasiken vad mycket jobb det blev på den. Den var i riktigt dåligt skick faktiskt (skyller inte på någon utan talar bara om hur det var)
..det som var hyffsat på bilen var plastningen tak+bakskärmar resten fick jag göra om. Rören till bågen som satt var inte notchade utan bara kapade i någolunda rätt vinkel sen byggt på med svets för att få fast dem och oftast inte helsvetsade heller.

Så dagen efter jag hämtat den kapade jag bort hela fronten samt bågen som satt i, tog plaströr och måttade till en hel ny skyddsbur sedan åkte jag till Bengt Wittander på Competition Cars som hjälpte mig att bocka till nya rör med rätt spec.

Bakaxlen var totalt skrot och delarna hade roterat i varandra och skapat oreda.

Men som sagt det är ingen fara utan det var bara att hugg i och nu har jag en bil som jag vill ha den och jag är supernöjd med den.

MVH
/Danne
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Fyfan,det där med bakaxeln va inge roligt,jag själv köpte den så där fast i bättre skick,sen lånade jag ut den till gamle ägaren och fick tillbaks den sådär i karossen.
Jag har för mig du fick höra en liten historia när du handlade bilen av mig.
Skönt att du orkade lägga ner allt jobb,det vart så jävla schysst.

mvh
Den e inte lång men den e smal
Post Reply