Film: Dannes E30 3,6T
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Film: Dannes E30 3,6T
Trots att jag inte är nån hacker, så har jag iaf lyckats få ihop en par kortare klipp på D.Lindbergs e30 Turbo.
http://www.youtube.com/watch?v=_HtvhYVQLZQ
Och med lite körning:
http://www.youtube.com/watch?v=uGEEO6Zhg00
Mvh Jonas
http://www.youtube.com/watch?v=_HtvhYVQLZQ
Och med lite körning:
http://www.youtube.com/watch?v=uGEEO6Zhg00
Mvh Jonas
Last edited by J.Eklund on 02 Jun 2009, 13:17, edited 3 times in total.
Fint att du fick upp lite film på dumpskottet.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.
Syntes ju inte så bra ur mitt perspektiv.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604
Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se
www.Rabiatmotor.com
-
- Posts: 72
- Joined: 17 Jan 2007, 17:39
- Location: Storebro
- Contact:
Doktorn wrote:Fränt!
vad är gjort med den?
Hej
Det är flera som undrat så här kommer specen på bilen:
Bilen:
BMW 320i -87
Lackerad i Renaults carbon grey metalic
M3 "EVO" breddningskitt.
Flippfront, Avgjuten efter original E30 M3 skärmar,kofångare och huv.
Bagagelucka i glasfiber, även den avgjuten från original M3
Original tak ersatt av glasfiber.
C-stople från M3
Dörrar hålborrade samt helt rensade invändigt,dörrsidor i 0.8mm aluplåt.
4mm lexan rutor runt om.
Skyddsbur av 42*3mm stålrör. Bockad av Competition Cars i Lund
Adapterplåt mellan motor/låda bultad i torpedvägg för ökad vridstyvhet i chassit.
Fjäderben fram från en E30 banracingbil, framvagn i övrigt helt original.
Chrysler 8 3/4" bakaxel -89 hus Strange 1350 yoke, fyrlänks upphängning.
Strange coilovers
Mickey Thompson ET Drag 28/11.5-15 bak på breddade plåtfälgar
Mickey Thompson 26/4.5-15 på Centerline fälgar fram
Sparco evo förarstol
Simpson 5 punktsbälten
Simpson fönsternät
Autometer Ultra-Lite mätare (vattentemp,oljetryck+temp,laddtryck)
5" varvräknare med shiftlight
Motor:
BMW S38B36 från E34 M5
O-ringat block
Wiseco kolvar
H-profils vevstakar
NY vevaxel! (köpt direkt från bmw)
Topp,insug och spjällhus original
ARP bultar till topp och ramlager
Eget tillverkat grenrör av 42.4mm rör
Garrett Gt4202 raceturbo 74mm inlopp
5" rostfri downpipe som konar ner till 4" och går ut bakom vänster framhjul.
PPF 60mm wastegate
PPF 75mm dumpventil
600*300*100mm intercooler
3" tryckrör i rostfritt
Griffin kylare
16" spal fläkt
24 raders oljekylare
Nuke fuelrail
1600cc spridare
Vipec V44 styrsystem
Audi 115F tändspolar
Motorn upprätad för mera plats på grenrörssidan, oljetråg anpassat för nya lutningen.
.
Bränslesystem:
2st Aeromotive A1000 pumpar
2st Aeromotive 100 micron förfilter innan pumparna.
1st Aeromotive 10 micron filter innan fulerailen.
Aeromotive linjär bränsletrycksregulator
5 gallon alu tank
1/2" alu bränslerör
Drivlina:
Richmond 5 speed street växellåda
Lakewood sprängkåpa (sfi 6,1 godkänd)
7.25" Quartermaster 3 skivig koppling
Tilton Hydraliskt urtrampningslager
Strange 3" chrome-moly kardanaxel
MVH
/Danne
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
-
- Posts: 72
- Joined: 17 Jan 2007, 17:39
- Location: Storebro
- Contact:
silverryggen wrote:Tjusig kärra
En fråga!köpte du karossen uppe i Gästrikland?
mvh Magnus
Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.
MVH
/Danne
D.Lindberg wrote:Jajemen..det var jag som köpte den av dig. Kapade upp den dagen efter jag hämtat den och började bygga på den. Kolla http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... top_cat=10
där finns byggbilder.
MVH
/Danne
Det va kul att du fyllde på med info, det hade nog tagit mig en vecka till.
Född långsam, du vet..
/Jonas
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
-
- Posts: 72
- Joined: 17 Jan 2007, 17:39
- Location: Storebro
- Contact:
silverryggen wrote:Den vart riktigt grymm
Jag va allt lite deppig när du åkte iväg med den.
mvh
Tack...men fy fasiken vad mycket jobb det blev på den. Den var i riktigt dåligt skick faktiskt (skyller inte på någon utan talar bara om hur det var)
..det som var hyffsat på bilen var plastningen tak+bakskärmar resten fick jag göra om. Rören till bågen som satt var inte notchade utan bara kapade i någolunda rätt vinkel sen byggt på med svets för att få fast dem och oftast inte helsvetsade heller.
Så dagen efter jag hämtat den kapade jag bort hela fronten samt bågen som satt i, tog plaströr och måttade till en hel ny skyddsbur sedan åkte jag till Bengt Wittander på Competition Cars som hjälpte mig att bocka till nya rör med rätt spec.
Bakaxlen var totalt skrot och delarna hade roterat i varandra och skapat oreda.
Men som sagt det är ingen fara utan det var bara att hugg i och nu har jag en bil som jag vill ha den och jag är supernöjd med den.
MVH
/Danne
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
Fyfan,det där med bakaxeln va inge roligt,jag själv köpte den så där fast i bättre skick,sen lånade jag ut den till gamle ägaren och fick tillbaks den sådär i karossen.
Jag har för mig du fick höra en liten historia när du handlade bilen av mig.
Skönt att du orkade lägga ner allt jobb,det vart så jävla schysst.
mvh
Jag har för mig du fick höra en liten historia när du handlade bilen av mig.
Skönt att du orkade lägga ner allt jobb,det vart så jävla schysst.
mvh
Den e inte lång men den e smal