Cruelty`s 2.8l turbo (den bittra saningen!)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
....
kändes ju jävligt motiverande och vara i garaget igår när man visste att alla andra var ute o söp!!!men jag höll mig ifrån spriten!! så jag gjorde klart wastegate röret ner till downpipen istället och började smått på avgassytemet! ska försöka hinna med så mycket som möjligt idag.
over and out!
over and out!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Cruelty wrote:här kommer den efterlängtade bilden på tjockisen P3kka
skapligt rund i huvudet var han ska jag lova!
BILD
Haha vafan Var jag på träffen??
Ja Cruelty´s bygge blev riktigt snyggt, bättre än jag kunna trott.
Om du fortsätter i samma takt så står de inte på förens monstret ska startas - Spännande, speciellt när man vart med på ett hörn
P3kka wrote:Cruelty wrote:här kommer den efterlängtade bilden på tjockisen P3kka
BILD
Om du fortsätter i samma takt så står de inte på förens monstret ska startas - Spännande, speciellt när man vart med på ett hörn
ja du var ju ett riktigt prakt fyllo nyss hemkommen ifrån garaget nu har donat med sista på växellådsbalken så nu e allt klart under bilen saknas dock kardanring men det tar jag sist! dumpröret är helsvetsat i tryckröret nu och downpipen och wastegate röret e helsvetsat! saknas bara ett flexrör sen så ska jag bygga avgassystem! expansionskärlet sitter även på plats nu,har även dona lite plats för vevhus burken..det börjar ta sig ta pyromanen..
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Cruelty wrote:P3kka wrote:Cruelty wrote:här kommer den efterlängtade bilden på tjockisen P3kka
BILD
ja du var ju ett riktigt prakt fyllo nyss hemkommen ifrån garaget nu har donat med sista på växellådsbalken så nu e allt klart under bilen saknas dock kardanring men det tar jag sist! dumpröret är helsvetsat i tryckröret nu och downpipen och wastegate röret e helsvetsat! saknas bara ett flexrör sen så ska jag bygga avgassystem! expansionskärlet sitter även på plats nu,har även dona lite plats för vevhus burken..det börjar ta sig ta pyromanen..
Fick du till de med flänsar för avgassystemet?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
P3kka wrote:Cruelty wrote:yes! låg och funderade lite,men kom fram till att köra med v-bandsklämmor där istället blir nog kanon bra! nä nu ska jag ner till garaget
Fint, fixa 3" v-bandsfläns till mig också då tror jag ska börja på lite smått till helgen men def nästa vecka.
PPF har kom hem nu din lilla spillevink så vi kan dra ett ös! saknar någon at dricka öl med i garaget
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
....
nä hon hatar garaget faktiskt riktigt skönt ibland o vara själv där nere
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Re: ....
Cruelty wrote:nä hon hatar garaget faktiskt riktigt skönt ibland o vara själv där nere
Okej mongo! Ja nog ska vi jobba på, fått inspiration nu när man är här å far. Någon öl är ju heller aldrig fel
P3kka wrote:Cruelty wrote:nä hon hatar garaget faktiskt riktigt skönt ibland o vara själv där nere
Okej mongo! Ja nog ska vi jobba på, fått inspiration nu när man är här å far. Någon öl är ju heller aldrig fel
sjukt nog har det alltid blivit mest gjort när vi har druckit en eller två pilsner
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Cruelty wrote:P3kka wrote:Cruelty wrote:nä hon hatar garaget faktiskt riktigt skönt ibland o vara själv där nere
sjukt nog har det alltid blivit mest gjort när vi har druckit en eller två pilsner
Lösningarna börjar komma då vettu