Lite osäker men på e36 finns de ett litet litet hål på samma sida som man stoppar in nyckeln.
Stoppa in en typ ståltråd samtidigt som du frider på nyckeln så hoppar de ut.
Kommer inte ihåg exakt vart man skulle ha nyckeln i för läge. Men prova dig fram
//Micke Lennartsson
0736287026
BMW E30 Alpina 332i Turbo Touring
BMW E53 X5 4,8is
BMW E36 Alpina B3 3,2 Touring Nr: 88
BMW E36 323im Limo
annars kan du ta lösa hela skiten enklast och byta eller vad du ska göra,sitter en bult på undersidan som är avdragen eller vad man ska säga så du får knacka runt den med nåt,sitter inte så spec,sen tar du bort ratten och pillar bort allt löst runt rattstången,sitter en låsring framför fjädern som knappt syns,lättast bara ta en radiomejsel och peta bort sen e skiten löst
på saaben vart det ett hål man tryckte in en liten skruvmejsel i, sen när man dragit en liten bit med nyckeln är det ett visst läge den kan hoppa ur om man har mejseln intryckt, kanske liknande...
Nyckeln ska vara i radioläge. Sen som de har sagts tidigare så finns de ett litet hål vid nyckeln där man ska pilla in en liten mejsel eller liknande. har för mig att de bara är att dra rakt ut sen när spärren har släppt.
jag tog och vecklade ut ett gem som precis fick plats i hålet (hålet ser du ifrån där du stoppar in nycklen) i radioläget (första klicket har jag för mig) som ovanstående säger. tryck in det i hålet samtidigt som du har en pologrip eller liknande och drar ut kolven.
kan vara riktigt jävligt men bara ge dig fan på det så ska det gå