E30 328T Kombikraft (Dogbox) SÅLD!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Ronnie AVR
- Ronnie AVR
Ja lite av dagens uppdate.
Bytte kylare samt montera en extra fläkt och trodde det skulle funka bra.
Det blev bättre men inte de jag hoppats på så jag rev ur termostatet för tuna till den så den skulle flöda lite bättre. Stoppar ner fingret för känna så vattenpumpen är i sin ordning o då har en del av min helt nya vattenpump med rostfri impeller pajja.
Fixar en ny pump o allt blev kalas till slut.
Håller på o fixar det sista inför kjula imorgon o ska bara svänger förbi macken o tankar upp bilen på vägen hem innan jag ska köra in i garaget börjer den tok blå rycka. Jahapp får väl renovera en turbo inatt tänkte ja
Men turbon var fin o allt i sin ordning så jag gängar ur alla stiftena var av 3an o 5an cylidner ser det ut ha grillkväll. Det är fullt med olja i dom cylindrarna.
Rev av toppen för se vad som står på men hittar inget, inga repor i cylinderarna kollar packningen den ser bra ut kolla även om några ventiltätningar har släppt med såg inget direkt när fjädrarna var kvar i toppen.
Hur sjukt e det inte att det blir på 2 cylindrar samtidigt o va fan har hänt
Ingen med samma issue??

Bytte kylare samt montera en extra fläkt och trodde det skulle funka bra.
Det blev bättre men inte de jag hoppats på så jag rev ur termostatet för tuna till den så den skulle flöda lite bättre. Stoppar ner fingret för känna så vattenpumpen är i sin ordning o då har en del av min helt nya vattenpump med rostfri impeller pajja.
Fixar en ny pump o allt blev kalas till slut.

Håller på o fixar det sista inför kjula imorgon o ska bara svänger förbi macken o tankar upp bilen på vägen hem innan jag ska köra in i garaget börjer den tok blå rycka. Jahapp får väl renovera en turbo inatt tänkte ja

Men turbon var fin o allt i sin ordning så jag gängar ur alla stiftena var av 3an o 5an cylidner ser det ut ha grillkväll. Det är fullt med olja i dom cylindrarna.
Rev av toppen för se vad som står på men hittar inget, inga repor i cylinderarna kollar packningen den ser bra ut kolla även om några ventiltätningar har släppt med såg inget direkt när fjädrarna var kvar i toppen.
Hur sjukt e det inte att det blir på 2 cylindrar samtidigt o va fan har hänt

Ingen med samma issue??

Last edited by Ronnie AVR on 31 May 2009, 11:52, edited 1 time in total.
Stod inte om du hade bytt tändning men kör du wastedspark? Då kanske en utgång har bränt? Kolla även spridare så att dom inte har hängt sig.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- Ronnie AVR
Skrev lite puckad föklaring kan nog bero på lite trötthet kanskeMirre wrote:Stod inte om du hade bytt tändning men kör du wastedspark? Då kanske en utgång har bränt? Kolla även spridare så att dom inte har hängt sig.

med grillpartyt mena jag att dom cylindrarna tog in massa olja så det rykte som fan ur dom då jag skruva ur stiftetna. alltså när bilen var avstängd.
Det sjuka var den gick på alla burkar skitfin tomgång trotts den spola igenom massa olja genom 3an o 5an.
aja får väl börja kolla i toppen innan man river isär bottendelen

- Ronnie AVR
har rivit lite i maskinen o nu tror jag läget är under kontroll.
Turbon var tokslut så den fick sig en stadig renovering o anledningen till de var en liten puckad dragning av returen med en mjuk silicon slang. gör om gör rätt.
sen tror jag det duschade in olje dimma i cylindrarna o de var nog det som rykte massa. Skumt de bara var 5 o 3 som rykte men kolvar o ringar ser kanon fin ut passa även på kolla hur lagrene såg ut.
Turbon får sig en extreme makover

Bara dit med avgashuset så e den klar

GT 42an ser ut som en junior mot denna

Turbon var tokslut så den fick sig en stadig renovering o anledningen till de var en liten puckad dragning av returen med en mjuk silicon slang. gör om gör rätt.
sen tror jag det duschade in olje dimma i cylindrarna o de var nog det som rykte massa. Skumt de bara var 5 o 3 som rykte men kolvar o ringar ser kanon fin ut passa även på kolla hur lagrene såg ut.
Turbon får sig en extreme makover

Bara dit med avgashuset så e den klar

GT 42an ser ut som en junior mot denna

- Ronnie AVR
- Ronnie AVR
Helgen har bestått av skruva ihop maskinen igen för det tog lite tid innan man fick nya oljepumpen.
Nui e det lite små pill kvar sen ska maskinen lyftas i igen o allt ihop.
Denna packning är det nog inte många som sett
Hoppas den håller bra i är tät så blir det utvärdering i avesta sen.

Kammar inställda

Hade en cool bil i garaget eller om man kan säga bil men den steker nog det mesta om det blir den planerade effekten. Den ska bromsas idag så det återstår o se.
Ariel Atom heter dom iaf.

Nui e det lite små pill kvar sen ska maskinen lyftas i igen o allt ihop.
Denna packning är det nog inte många som sett

Hoppas den håller bra i är tät så blir det utvärdering i avesta sen.

Kammar inställda

Hade en cool bil i garaget eller om man kan säga bil men den steker nog det mesta om det blir den planerade effekten. Den ska bromsas idag så det återstår o se.
Ariel Atom heter dom iaf.

- Ronnie AVR
- Ronnie AVR
r.ivars wrote:riktigtjag var uppbokad på alla events förra året
men ptja, det vart kjula i september iallafall
kjula regnade bort för min dle i helgen, skulle köra på söndag då det var mälardalenopen.. men nä, vädergudarna hade andra planer...
Svensk sommar när den är som bäst

Får väl hoppas på bättre väder så man kan få nån tid i sommar iaf.
- Ronnie AVR
Nu är skiten ihop igen efter en skön mekar helg.
Verkar funka bra än så länge med nya packningen iaf så vi får se vad den säger när de börjar laddas på lite.
O sen elda ur all gammal olja i avgasröret med. Det typ rann olja ur bakre ljuddämparen sist när turbon rasa så de kommer väl ta en stund o få bort allt de misstänker ja.
VIDEO KLIPP FRÅN UPPSTARTEN
View My Video

BMW = BARA MOT WIND

Verkar funka bra än så länge med nya packningen iaf så vi får se vad den säger när de börjar laddas på lite.
O sen elda ur all gammal olja i avgasröret med. Det typ rann olja ur bakre ljuddämparen sist när turbon rasa så de kommer väl ta en stund o få bort allt de misstänker ja.

VIDEO KLIPP FRÅN UPPSTARTEN
View My Video

BMW = BARA MOT WIND

- Ronnie AVR
Ronnie AVR wrote:Nyss hemkommen från ett besök hos PPF för köra en utvärdering av deras nya topp packning till M50 motorerna.
Kan säga att både dom och jag är väldigt nöjda då det funka mycket bra i bänken och deras packning höll fint![]()
Har vart ute o provat lite gata nu och VART E FÄSTET??![]()
Bromspapper
http://i43.tinypic.com/33lyv7r.jpg[/img]
ännu en fet touring man ser upp till !

323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;