har hänt en massa som inte syns åxå men oljesmörning till turbon är klar, bromsservot borttaget & utväxling omsvetsad mm mm mm mm typ=)
får duga med dessa bildet för tillfället.
du köpte dom av e30anders här på forumet o jag är hans bror....gjorde ju sånna till hans s50 maskin så o de var la så du såg de på hans maskin..dom vart bra till din med eller?? mvh jocke
så hette han ja, minndes inte om de var anders eller andreas, minnet sviktar lite kan man säga
ja precis såg ju de i hans tråd=)
ja de passade kalas bra men när jag mätte upp mina spjäll så var de 50mm och trattarna var 48mm invändigt så det svarvade jag upp. men de var kalas, hade vart ett helvete att tillverka de där sj i en vanlig svarv för mej så de ska ni ha tusen tack för
oki ja de hade la inte vart så kul i en manuel svarv direkt....men med styrda grejjer funkar de ju kannon. var ju bra att de blev bra iaf alltid kul o kunna hjälpa till lite...mvh jocke
varför e ja inte förvånad? däremot vet ja hur mkt du har att göra så ja skulle nog inte be dej om hjälp om det inte krisade rejält vettu
haha vi surrade ju om bussningarna på förra sidan din lilla fyllstrut dvs svarvade veckan efter ja fick dem av dej:)
så.. igår svetsa ena polarn dit anslutning för tomgångsmotor och 3st pinnar som stöd i insuget, grenröret är klart sånär att jag ska plana turboflänsen och porta upp toppflänsen då det byggdes för m50 från början. har börjat och gjort en del med kardan å så åxå. inte så mkt men alltid nåt. hoppas på att hämta soppasystemet snart då polarn har flyttat så de ligger.. nånstans.. bland hans flyttgods
nåja man e ju ingen fotograf men man ser hur de sitter iaf.
gjorde ett litet ryck igen, var upp imorse och snida ihop en dp till bettan. hade tänkt köra 4" men har i vanlig ordning bränt för mkt pengar så polarn ställde upp & fixade 4,5" utblås från sitt jobb istället.
var och hämtade lite delar till soppasystemet igår så jag satte igång med det åxå, behöver handla lite mer delar så det blir väl att beställa på måndag. ska slipa ren den undre biten på dp´n sen, dom hade använt den till att testa att svetsa på:)
vänlig som han är så tog han med 5" utblås åxå men de var lite å ta i