E30 KiC - 1072 kg
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då har man moddat fördelaren i blocket som innehöll vakuumjustering samt slungvikter.
Så här stummar man en fördelare på en m20.
Det här är den övre delan av axeln i fördelaren. I mitten sitter en skruv som ska lossas så kan du dela på axeln. Hålen du ser nertill sitter 2 st sprintar i pressade. Dom pressar du ut så den ser ut som på bilden
Detta är den undre delen av axeln. Sitter en massa saker runt omkring
så jag svarvade ner den så den ser ut enligt bild. Sen borrar man 2 st 2,5mm hål efter hålen på bilden ovan. Sedan gängar dom med m3 gänga
Så här ska fördelaren se ut inuti. Inte en massa onödigt tjafs.
Drevet måste du också plocka väck och sprinten borrar du ut med 4mm borr
Den här delen är bara att kasta =]
Sen dog batterierna i kameran. Men nu är den moddad och klar och sitter i blocket =]
Så här stummar man en fördelare på en m20.
Det här är den övre delan av axeln i fördelaren. I mitten sitter en skruv som ska lossas så kan du dela på axeln. Hålen du ser nertill sitter 2 st sprintar i pressade. Dom pressar du ut så den ser ut som på bilden
Detta är den undre delen av axeln. Sitter en massa saker runt omkring
så jag svarvade ner den så den ser ut enligt bild. Sen borrar man 2 st 2,5mm hål efter hålen på bilden ovan. Sedan gängar dom med m3 gänga
Så här ska fördelaren se ut inuti. Inte en massa onödigt tjafs.
Drevet måste du också plocka väck och sprinten borrar du ut med 4mm borr
Den här delen är bara att kasta =]
Sen dog batterierna i kameran. Men nu är den moddad och klar och sitter i blocket =]
Fungerar det nu då? eller börjar han missa runt 3500-3800 fortfarande ?
Last edited by Ludde_ on 23 May 2009, 02:20, edited 2 times in total.
Xuri: Nej problemet låg inte där. Detta byggde jag i förebyggande syfte.
Problemet ligger någon annanstans, men jag är det på spåret..
Det är nått med givaren som spökar
SoureQ: Nej jag latar mig sällan, men har inte orkat tagit bilder eller skrivit här =]
Ludde_: Nej det går inte att varva än, men det kommer nog en lösning snart
Problemet ligger någon annanstans, men jag är det på spåret..
Det är nått med givaren som spökar
SoureQ: Nej jag latar mig sällan, men har inte orkat tagit bilder eller skrivit här =]
Ludde_: Nej det går inte att varva än, men det kommer nog en lösning snart
ZAK wrote:Xuri: Nej problemet låg inte där. Detta byggde jag i förebyggande syfte.
Problemet ligger någon annanstans, men jag är det på spåret..
Det är nått med givaren som spökar
SoureQ: Nej jag latar mig sällan, men har inte orkat tagit bilder eller skrivit här =]
Ludde_: Nej det går inte att varva än, men det kommer nog en lösning snart
Nä men de är ju bättre å ha fördelare med utväxling 1:1 så slipper man sänka i ms efter varvet...
vet inte vilka settings du kör i ms nu men med msd steg ska man köra lite udda settings...vet inte vad bert-ola har ställt in åt dig...
Har pillat lite dörrsidor i glasfiber, men har inte orkat ta kort på det.
Fick tummen ur och tog 2 kort.
Så här ser det ut
Så här ser det ut när man inte har dörrhandtag
Sen får ni en liten bonusfilm när jag jävlas med min flickvän.
Hon är så himla lättskrämd och jag var tvungen att få det på film =]
http://www.youtube.com/watch?v=IG8skbiDY7Y
Fick tummen ur och tog 2 kort.
Så här ser det ut
Så här ser det ut när man inte har dörrhandtag
Sen får ni en liten bonusfilm när jag jävlas med min flickvän.
Hon är så himla lättskrämd och jag var tvungen att få det på film =]
http://www.youtube.com/watch?v=IG8skbiDY7Y
Det är inget snyt i grejerna än hansa då det inte har mappats ordentligt än.
Här är lite nya saker som har hänt på senaste
Har monterat en Tip-over-valve ifall att olyckan skulle vara framme.
Tog sedan väck tankmätaren i fuelcellen då det var fel ohm. (Till salu! se under säljes)
Här borrades hålet upp lite
Tryckte sedan ner originalmätaren och drog lite sikaflex med så den ska sitta kvar
Använde 8mm anslutningen som retur och 10mm är pluggad. Kommer nog till användning i framtiden
Sen var det dags att koppla in Y-kopplingen och det ser ut så här. Det är 2x bosch 984 pumpar
Monterat och klart. Behöver dock 2 st gummihattar som sitter över elanslutningarna om någon vill skänka?
Har även monterat fjäderbensstag i aluminium fram.Passade även på att gömma MSD 6AL boxen bakom svarta luckan
Annan vinkel
Titta lampan lyser! Dags att tanka!
Slängde i några liter och kolla mätarn rör sig! Dock verkar det vara standard fel på E30 att visa fel
Här är lite nya saker som har hänt på senaste
Har monterat en Tip-over-valve ifall att olyckan skulle vara framme.
Tog sedan väck tankmätaren i fuelcellen då det var fel ohm. (Till salu! se under säljes)
Här borrades hålet upp lite
Tryckte sedan ner originalmätaren och drog lite sikaflex med så den ska sitta kvar
Använde 8mm anslutningen som retur och 10mm är pluggad. Kommer nog till användning i framtiden
Sen var det dags att koppla in Y-kopplingen och det ser ut så här. Det är 2x bosch 984 pumpar
Monterat och klart. Behöver dock 2 st gummihattar som sitter över elanslutningarna om någon vill skänka?
Har även monterat fjäderbensstag i aluminium fram.Passade även på att gömma MSD 6AL boxen bakom svarta luckan
Annan vinkel
Titta lampan lyser! Dags att tanka!
Slängde i några liter och kolla mätarn rör sig! Dock verkar det vara standard fel på E30 att visa fel
- Fredriktak
- Posts: 1263
- Joined: 16 Apr 2006, 18:44
- Location: Hedemora
I helgen var jag på Emmaboda motorfestival
Passade på att väga bilen för att se lite cornerweight osv.
Här är resultatet:
Enbart bilen:
Totalvikt: 1072 kg
Vikt höger: 535 kg
Vikt höger: 49,9%
Vikt vänster: 537kg
Vikt vänster: 50.1%
Vikt fram: 569 kg
Vikt fram: 53.1%
Vikt bak: 503 kg
Vikt bak: 46.9 kg
Kvoten: 1,022642 (Bör ligga så nära 1 som möjligt)
VB: 255kg, 23,8% HB: 248kg, 23,1%
VF: 282kg, 26,3% HF: 287kg. 26,8%
Bilen med mig i:
Totalvikt: 1138 kg
Vikt höger: 549 kg
Vikt höger: 48,2%
Vikt vänster: 589kg
Vikt vänter: 51,8%
Vikt fram: 603 kg
Vikt fram: 53.0%
Vikt bak: 535 kg
Vikt bak: 47,0 kg
Kvoten: 1.01773 (Bör ligga så nära 1 som möjligt)
VB: 280kg, 24,6% HB: 255kg, 22,4%
VF: 309kg, 27,2% HF: 294kg. 25,8%
Vad jag väger kan ni nog lista ut.
Bilen var "race ready" med ca 20L i tanken
Passade på att väga bilen för att se lite cornerweight osv.
Här är resultatet:
Enbart bilen:
Totalvikt: 1072 kg
Vikt höger: 535 kg
Vikt höger: 49,9%
Vikt vänster: 537kg
Vikt vänster: 50.1%
Vikt fram: 569 kg
Vikt fram: 53.1%
Vikt bak: 503 kg
Vikt bak: 46.9 kg
Kvoten: 1,022642 (Bör ligga så nära 1 som möjligt)
VB: 255kg, 23,8% HB: 248kg, 23,1%
VF: 282kg, 26,3% HF: 287kg. 26,8%
Bilen med mig i:
Totalvikt: 1138 kg
Vikt höger: 549 kg
Vikt höger: 48,2%
Vikt vänster: 589kg
Vikt vänter: 51,8%
Vikt fram: 603 kg
Vikt fram: 53.0%
Vikt bak: 535 kg
Vikt bak: 47,0 kg
Kvoten: 1.01773 (Bör ligga så nära 1 som möjligt)
VB: 280kg, 24,6% HB: 255kg, 22,4%
VF: 309kg, 27,2% HF: 294kg. 25,8%
Vad jag väger kan ni nog lista ut.
Bilen var "race ready" med ca 20L i tanken
-
- Posts: 319
- Joined: 22 Jul 2007, 16:56
- Location: uddevalla
- Contact: