Z3M bakvagn

Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Sandén

Z3M bakvagn

Post by Sandén »

Jag undrar om Z3M Bakvagnen passar rakt upp på e30? Bara ta rubb o stubb o trycka upp o få 5 bult. Har den stora knutarna?

mvh Joel
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
FoX

Re: Z3M bakvagn

Post by FoX »

Sandén wrote:Jag undrar om Z3M Bakvagnen passar rakt upp på e30? Bara ta rubb o stubb o trycka upp o få 5 bult. Har den stora knutarna?

mvh Joel

ja vet att den är bredare, vet inte, men har för mig att det va ca: 20mm per sida det breddar.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
Sandén

Re: Z3M bakvagn

Post by Sandén »

FoX wrote:
Sandén wrote:Jag undrar om Z3M Bakvagnen passar rakt upp på e30? Bara ta rubb o stubb o trycka upp o få 5 bult. Har den stora knutarna?

mvh Joel

ja vet att den är bredare, vet inte, men har för mig att det va ca: 20mm per sida det breddar.

Hmm hade ju varit fint då jag behöver spacer på varje sidan men blir ju bök med min fälgar till slicks... Men den passar fysiskt rakt upp?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
HULTA

Post by HULTA »

behöver bara byta cilentblocken,annars bult-on

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
SirSteve

Post by SirSteve »

Den passar som handen i en handske. Jag satte på de på Martins e30 innan jag sålde den till honom :)

Med hans 15" fälgar till strippdäcken går de precis över bromsoken när vi hade moddat oken någon mm

De stämmer att den är lite bredare. ca 20 mm per sida. De possitiva är ju att du får grymma bromsar på köpet...

Sen gäller de ju att få tag i en sådan bakvagn oxå :)
ragge_c

Post by ragge_c »

bolt on, vi köpet silentblock och bärarmsbussningar från millway o kör med avo ben i bak, byggde även jsuterbara vinklar, grövre knutar o medbringar,
Post Reply