Idag skulle jag vara på maxxtuning o köra bilen i rullarna för att kolla så mitt lamda värde osv låg rätt nu när jag bytt till större ic o lite sånt inför säsongen.
Började förbereda lite igår med o kolla olja vatten o allt sånt sen gjorde jag ett kompprov. Max va 10 bar på en cyl o det minsta 9,7 sen jämt rakt över så det va ju fint.
Fortsatte sen med o provtrycka ic rör och insug osv och upptäckte att det läckte precis överallt

Räckte att trycka 0,1 bar typ så blåste det rakt ut. Insuget läckte där det svetsats i stavar på 2 av 3 stavar.... Sen läckte samtliga slangar från plenum till org delen av m50insuget... Ridåååååå tänkte man ju då för emmaboda.
Men var o köpte nya klämmor till allt o satte dubbla samt tätade med ultrablå packningsilicon mot og insuget och lät det stå sen när det va fixat o insuget var omsvetsat så verkade det som det var tätt! Dumpen läckte rätt bra med så den fick foten och ja pluggade där istället... Höll på hela förbannade dagen igår med skitsaker o bilen var lastad 22,30 typ igår kväll... Konstigt att det alltid blir sent??
Nåväl drog iväg i morse ner till grabbarna på maxxtuning för att kolla lamda osv. Körde varm maskinen o började på grundladd 1,5 bar. Bilen gick mkt renare nu med alla läckor tätade och effekten blev runt 600whp direkt hehe
Allt verkade stämma så ställde på laddet till 1,9bar o drog ett pull till och då gav den 743hk och 843nm på hjulen

Så allt som gjorde idag hos maxxtuning var en ren effektmätning kan man säga då vi endast drog 2 pull för o se så lamda o allt stod rätt till inför lördagens event!
Skönt o backat upp effekt på 2 ställen nu iaf + en slutfart på 233blås så man verkligen vet att moset finns!
Rätt skoj o se att 2 bänkar visar så lika ändå:
Mappning 700whp@1,9bar hos PPF
Effektmätning 743Whp@2,0bar hos Maxxtuning
Är väl det sista 0,1 bar plus tätt system som gjorde skillnaden =)
Film och bilder kommer komma upp

mvh Joel