Ny packning till M50/M52!! NU I LAGER :)

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Ny packning till M50/M52!! NU I LAGER :)

Post by Bäckis »

Om två dagar kommer det hem en första provpackning med cooper ringar. Ska vara lika skottsäkert som med pyramidringar, och vi vill att någon som håller på och montrar ihop och vet att de ska köra minst 500hk, gärna mer, testar den.

Om någon VET sig ha bilen klart väldigt snart så kontakta mig via PM.
Last edited by Bäckis on 05 Aug 2009, 13:05, edited 1 time in total.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

låter nice.

hur är denna packning byggd, flerlagers? går toppen att använda sedan på en motor utan denna packning el. är det som med pyramidringar?

krävs nåt mekaniskt jobb på block innan montering förutom planing då?
The Lower Class
User avatar
Ludde
Posts: 390
Joined: 04 Jan 2006, 13:58
Location: Vadstena

Post by Ludde »

Undrar också hur den funkar/ser ut? hur gör man om man har o-ringat nu och vill byta?!
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm

Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h


Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Den skär i toppen lika som pyramid.

Den ser ut som en vanlig packning men den är tillverad med passning för cooper ringarna.

Bilder kommer om några dagar när den är här.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

Hoppas dom funkar bra då.


Vad för pengar kommer dom ligga på ca?
User avatar
berraz328
Posts: 173
Joined: 18 Jul 2006, 20:47
Location: norrland

Post by berraz328 »

hur mycket ska dessa klara av och funkar dessa även till s50b30 eller kommer det komma in till dom?
Inget är dött förrän det är begravet!
bmw 328 e36 kompressor, nu s50b30, 2010---> ?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Väligt dyra att få framtagna, så det bli inte till S50 nu, bara M50/52.

Priset vet jag inte exakt men ungefär som en MLS, runt 3000 TROR jag.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
PBRacing
Posts: 613
Joined: 23 Nov 2005, 17:30
Location: Örebro

Post by PBRacing »

är dom lika tjocka som orginal packningarna? och går dom återanvända som mls packningarna?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Kommer gå tt återanvända om man inte limmar med något silikon som förstör själva packningen- Kommer troligtvis bara finnas i standard tjocklek, men nte klart ännu.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

Och dom kräver ingen bearbetning av blocket va?
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
User avatar
korre
Posts: 782
Joined: 05 Oct 2007, 21:48
Location: Stockholm
Contact:

Post by korre »

hum, detta verkar ju ballt. Ska bli kul å se hur dem fungerar.
Hade planer på o-ringat annars. Ska bli kul å se hur detta står sig!
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

Har bromsat 663 Whp 798 Nm med denna packning och allt funka kanon i bänken med denna :D
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

fan vad intressant, men vad säger 500hk? i en sån maskin motsvarar inte 500hk speciellt mycket laddtryck :roll: , ska det finnas intresse tror jag att folk mer är intresserade av att veta vilket tryck den pallar....

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.

Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.

Jag antar iof att du bara skojade :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Post by Ronnie AVR »

Jag e säkert puckad men vad var det roliga :roll:

ja ja men denna funka kalas för mig iaf så ska nån bygga M50 så rekomenderar ja den iaf :D
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Bäckis wrote:Driver du med mig? Laddtrycket är fullständigt ointressant, det är cylindertrycket=effekten som ÄR intressant.

Bygger man en motor som ger 500hk vid 3 bar så håller packningen exakt lika bra som om man byggt en som ger 500hk på ett bar.

Jag antar iof att du bara skojade :)


Du kommer få jobba ihjäl dig om alla skall förstå bmep vs ladd :wink:
User avatar
salle1001
Posts: 324
Joined: 08 May 2007, 18:46
Location: helsingborg

Post by salle1001 »

jag kanske fått allt om bakfoten. Men menar ni att de är "pyramidringar" som sitter fast i packningen? och inget blockjobb behövs alls?. Om så är fallet hur håller den då tryck under ringen?

lite förklaring skulle inte suttit fel:)
Post Reply