Tänkte starta en tråd om mitt andra bmw projekt,som jag köpte av en polare tänkte visa lite bilder hur hon såg ut i unga år
Sen har jag slarvat med bilder tills nu så jag skriver vad jag gjort hittils,satte i instrument panel och lite klädsel.Sen bromsar och handbroms,i och ur med motorn.Och där är vi nu,så idag när jag började koppla in motorn stämde inte spjälläges kontakten så nu skulle jag behöva råd om det går att koppla om det här och skarva i kontakten från motorns orig härva.Så här ser kontakterna ut ialf
Så ser bilens härva ut
Så ser kontakten ut på motorn det är 3 lika färger om man jämför men då får jag 2 kablar över från bilens härva.Medans ni klurar så lägger jag in lite bilder på bilen hur den ser ut nu.
Så och planen med detta projekt är att få den besiktad först å främst sen blir det en seriösare turbo anläggning än på e30,ja hoppas nån vill följa detta mvh Rille
Last edited by Rikard B on 11 Jul 2009, 09:19, edited 13 times in total.
Fan jag saknar henne redan! Att jag inte fixade den under alla år jag ägt den borde jag skämmas för! Kan ju till viss del bero på 14mil enkel resa till garaget sen 2 år tillbaka och 7,5månaders grabb...hehe...
Make it real and make it hard my freind!
Skaru ha turbo grejer så har jag en del liggandes om du är villig att betala för sjysta bitar...
Jimmy Larsson wrote:Fan jag saknar henne redan! Att jag inte fixade den under alla år jag ägt den borde jag skämmas för! Kan ju till viss del bero på 14mil enkel resa till garaget sen 2 år tillbaka och 7,5månaders grabb...hehe...
Make it real and make it hard my freind!
Skaru ha turbo grejer så har jag en del liggandes om du är villig att betala för sjysta bitar...
mm hem å leta efter rätt spjällhus och kylare så jag kan få igång henne,sen ska vi prata om turbo
Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
Fredde wrote:Nu vet jag iofs inte vad den andra ägaren gjort med bilen sen jag hade den. Kan dock berätta att bilen från början är en Automat som jag bytade till manuell. Dvs automatlåde styrboxar. Om det inte är bytt nu så kolla upp det, så att bilen ligger i drive om du försöker starta.
ahh ok då ska d finnas nå kablar,som ska ihop då hittade en konstig när jag satte ihop panelen men dom verkade va skarvade men ska kolla upp d.Men larmet går direkt nät man sätter på polen men blir tvär döv direkt.