Rådgivning ang min motor

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
HULTA

Post by HULTA »

en bra halv-snik motor=2,5vev,vanos kolvar,ickevanos stakar,o-ring,org packning,pinnbultad topp,12.9 till ram,vill du ha upp kompet lite grann så planar du blocket 1mm...
618 platta+sinter på m20 svänghjul och svetsad oljepump så har du en setup som int kostar speciellt mycke bra

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
1800

Post by 1800 »

varför svetsa oljepump?
Och vad ska man svetsa?
HULTA

Post by HULTA »

goliat8 wrote:
HULTA wrote:en bra halv-snik motor=2,5vev,vanos kolvar,ickevanos stakar,o-ring,org packning,pinnbultad topp,12.9 till ram,vill du ha upp kompet lite grann så planar du blocket 1mm...
618 platta+sinter på m20 svänghjul och svetsad oljepump så har du en setup som int kostar speciellt mycke bra

mvh

Visst hamnar kompet på runt 7,5 med denna setup? för mitt block är redan planat med någon hundradel så det skulle vara dumt o göra om det.

allt du skrivit i listan har jag köpt och det som återstår är hur jag ska bygga motorn med för kolvar o packningar osv..

menar du att jag ska svetsa muttern på oljepumpen så den inte gängar upp sig?

mvh glenn

blir lite lägre komp tyvärr,hamnar just under 7... åkte själv med denna settup och tyckte inte motorna var orkeslös från botten på något vis.

japp axeln du ska svetsa,ihop med pumpen,dra muttern lagon hårt,punkta muttern i drevet på 4ställen sedan punktar du muttern i axeln på ytterligare 4ställen och gör med tig och inte allt i ett svep för det blir varmt

mvh
Team Boost Performance

+358405680216
olander_91

Post by olander_91 »

Lånar denna tråd snabbt! Har sökt men hittar inge rätt svar!

Hur vet jag att jag har rätt comp för det ladd jag ska köra? tex en strokad m20b2,7/2,8. Jag vill ladda 1-1.5 bar, har får jag reda på vilken comp som funkar bäst?
ramberg

Post by ramberg »

olander_91 wrote:Lånar denna tråd snabbt! Har sökt men hittar inge rätt svar!

Hur vet jag att jag har rätt comp för det ladd jag ska köra? tex en strokad m20b2,7/2,8. Jag vill ladda 1-1.5 bar, har får jag reda på vilken comp som funkar bäst?

Lägg gärna till vad du tänkt köra på för soppa så får du nog snabbare svar.
olander_91

Post by olander_91 »

ramberg wrote:
olander_91 wrote:Lånar denna tråd snabbt! Har sökt men hittar inge rätt svar!

Lägg gärna till vad du tänkt köra på för soppa så får du nog snabbare svar.

Blir nog e85 eftersom det verkar vara bäst. eller?
Post Reply