en bra halv-snik motor=2,5vev,vanos kolvar,ickevanos stakar,o-ring,org packning,pinnbultad topp,12.9 till ram,vill du ha upp kompet lite grann så planar du blocket 1mm...
618 platta+sinter på m20 svänghjul och svetsad oljepump så har du en setup som int kostar speciellt mycke bra
mvh
Rådgivning ang min motor
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
blir lite lägre komp tyvärr,hamnar just under 7... åkte själv med denna settup och tyckte inte motorna var orkeslös från botten på något vis.goliat8 wrote:Visst hamnar kompet på runt 7,5 med denna setup? för mitt block är redan planat med någon hundradel så det skulle vara dumt o göra om det.HULTA wrote:en bra halv-snik motor=2,5vev,vanos kolvar,ickevanos stakar,o-ring,org packning,pinnbultad topp,12.9 till ram,vill du ha upp kompet lite grann så planar du blocket 1mm...
618 platta+sinter på m20 svänghjul och svetsad oljepump så har du en setup som int kostar speciellt mycke bra
mvh
allt du skrivit i listan har jag köpt och det som återstår är hur jag ska bygga motorn med för kolvar o packningar osv..
menar du att jag ska svetsa muttern på oljepumpen så den inte gängar upp sig?
mvh glenn
japp axeln du ska svetsa,ihop med pumpen,dra muttern lagon hårt,punkta muttern i drevet på 4ställen sedan punktar du muttern i axeln på ytterligare 4ställen och gör med tig och inte allt i ett svep för det blir varmt
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
- olander_91
Lägg gärna till vad du tänkt köra på för soppa så får du nog snabbare svar.olander_91 wrote:Lånar denna tråd snabbt! Har sökt men hittar inge rätt svar!
Hur vet jag att jag har rätt comp för det ladd jag ska köra? tex en strokad m20b2,7/2,8. Jag vill ladda 1-1.5 bar, har får jag reda på vilken comp som funkar bäst?
- olander_91
Blir nog e85 eftersom det verkar vara bäst. eller?ramberg wrote:Lägg gärna till vad du tänkt köra på för soppa så får du nog snabbare svar.olander_91 wrote:Lånar denna tråd snabbt! Har sökt men hittar inge rätt svar!
Hur vet jag att jag har rätt comp för det ladd jag ska köra? tex en strokad m20b2,7/2,8. Jag vill ladda 1-1.5 bar, har får jag reda på vilken comp som funkar bäst?