Bilen är startad och testad en snabbis igår.
Går lite fett men jävlar va de skjuter på. Måste nog fixa lite med wgn för laddet peakade upp mot 1.7bar och det är lite väl mycket tror jag
Fick kontroll på laddet igår också. Nu laddar han 0.3bar istället.
Får sätta i mellanfjädern också så man kommer upp runt 1bar. Tänkte åka till hydroscand och köpa någon slags regulator så man kan sätta lite mottryck uppe på WGn för att få lite bättre respons.
birro wrote:Fick kontroll på laddet igår också. Nu laddar han 0.3bar istället.
Får sätta i mellanfjädern också så man kommer upp runt 1bar. Tänkte åka till hydroscand och köpa någon slags regulator så man kan sätta lite mottryck uppe på WGn för att få lite bättre respons.
vet inte vad du gissade emil men de låga laddet var pga att 45* slangböjen han har efter turbo hade spruckit upp helt!
han drog i dubbla fjädrar i wg o fick upp laddet till 0.4.. hajar inte hur den kunde ladda så pass mycke ändå med ett så jävla stort hål på trycksidan!
45*slangböjen va en skitbit från micro.. klen som attan o med endast 1-2 lager armering i. han har beställt riktig siliconslang som borde dyka upp idag
Nya siliconslangar har jag fått hem ja
Nu laddar den runt 1.2bar och har satt i en regulator så jag kan justera mottrycket från coupen.
Vart en resa till örebro och hämta en m3 kyl så man kanske kan stå i kö med bilen också utan att tempen sticker iväg.
Bilen bestämde sig tydligen för att gå varm så nu får man mecka ännu mer. woho.
Har fått lite gjort mitt i allt kaos.
Börjar lite lätt(Notera hur kul linus tycker det är att mecka m20)
mer grejjer försvinner..
Linus hitta värsta kittet i garaget som man kan dra över slangarna Lär bli 100hk mer.
Tömde loppen på olja och smetade lite olja. Packningen såg ändå hyffsad ut. Dock har 2 o-ringar bestämmt sig för att hoppa lite ur spåret. Inte hela men kanske 1 cm.
Här får han vila sålänge
När allt ändå är isär blir det att fixa läckor i grenröret och linda. Sen måste jag fixa ett till lambda uttag.
allt för idag. Tack som fan för hjälpen lajnus virre och pontus
Blir inte många knop gjorda i garaget så man får roa sig med alkohol istället.
Otto styr upp en kavaljer för kvällen på donken i slussen.
Osto (täcknamn birro här på ppf) har halva inne. Det bokstavligen rinner ur mungiporna på börje. (och ifrån diverse andra håligheter)
Otto har även bemästrat konsten att äta cheeseburgare. Man skall tydligen beställa utan topp eller botten (jag kommer ej ihåg vilket) föratt kunna få i sig mer ost utan att magen blir full medtorrt bröd! Prövat!
Haha japp. Kvart i 3 ragget var fixat den kvällen.
Har slömeckat lite. Ska iväg och hämta lite ny rostfri tråd till o-ringarna imorn.
Var ute hos amplify i helgen och svetsade lite på grenröret och downpipen där det hade läckt och fick med mig nya grenrörspackningar mot toppen
Fixade även ett nytt lamda uttag.
Satt fast allt igår och drog ut bilen för att starta. Startade riktigt fin men blir rätt mkt tryck i systemet.
Ska försöka lufta lite idag och se om det blir bättre.
Toppen rensad och inlämnad på planing. Gör om gör rätt...
Kommer antagligen få tillbaks den ikväll vilket känns skönt. Lär dock inte hinna få ihop den före jag åker iväg på semester 2 veckor.