Mitsubishi EVO 3 rs
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nisse Järnet
- Nisse Järnet
- Bmwandreas
- Moderator
kommer nog fler chanserAleex wrote:Ja de hade vart skoj att köra mot fräsarn. Då hade man hunnit fixa launch rätt med. Sikten va väl sådär när man precis lagt i fyran för mål.micke999 wrote:skulle vart kul å se den mot corvetten!!
bra sikt där när kylaren sprack
tjejen komentar va varför sätter han inte på torkarna hehe
ms racing
varför jag inte byggde nå ladd var för att launch varv var för lågt så jag typ inte byggde nått. Dum som jag var prövade jag ju inte innan. Men nu står de på 7000 bygger ca 18 psi så nu bogga de inte.r.ivars wrote:coolt![]()
ska du starta på så låga varv så lovar jag att du har användning av laddtryck i starten...
Thumbs up, skitcoolt att varva 9000 varv.. haha, dåre
Klart man måste varva när man inte tappar ladd ju. Hehe
I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf..
Alex kör ju nu med 6bults blocket som är pålitligare än 7bult..
Sen angående påfrästningarna så ska man väl alltid plocka ner en "racemotor" efter varje säsong för o kolla lager, ringar o annat..
Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt!

Vad är det för bultar vi pratar om?Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt!![]()
Min gammla turbo tycks trivas.. 2,8 bar och 9000 Rpm. DET är MANLIGT DET!!

Vad är det för komp i motorn?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Och 7bult håller minst lika bra för effekten...
Det som skiljer är att 6bult har en mindre tendens och gå ner sig på axiallagret
Min höll alla 730milen förra året med rätt mkt effekt iaf
Det som skiljer är att 6bult har en mindre tendens och gå ner sig på axiallagret
Min höll alla 730milen förra året med rätt mkt effekt iaf

gatbil_vgd wrote:I staterna finns de dem som laddar bra mycket över 2.8bar.. Varvar över 9000 också..wuffee wrote:Hur lång brintid har motorn om man varvar 9000 och ett laddtryk på2,8 bar? Räknar med att de håller en hel säsong eller? borde ju vara ganska mycket påfrästningar iaf..
Alex kör ju nu med 6bults blocket som är pålitligare än 7bult..
Sen angående påfrästningarna så ska man väl alltid plocka ner en "racemotor" efter varje säsong för o kolla lager, ringar o annat..
Annars så håller 6bults motorerna för sjukt med effekt!