Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
erik@e30
Posts: 1011 Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:
Post
by erik@e30 » 11 Apr 2009, 21:43
Om Man kör med 535 knutar.
Hur mycket behöver man flytta de undre fästet om man ska ha coilovers?
Mer än om man kör med vanlig stötdämpare?
Behöver man Förstärka Övre fästet i karossen?
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
Fredriktak
Posts: 1263 Joined: 16 Apr 2006, 18:44
Location: Hedemora
Post
by Fredriktak » 12 Apr 2009, 21:26
kolla i bäckis projektråd på M3:an han har flyttat fästet för sina Avo coilovers, skulle tippa på att det är 1-2cm, ser inte ut att va mycket alls han flyttat fästet..
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
Sjöstrand
Posts: 545 Joined: 11 Nov 2008, 17:31
Location: Skåne/Eslöv
Post
by Sjöstrand » 03 May 2009, 16:03
Men om man har dessa coilover så kan man kpa bort orginl fjäder brickorna i karossen och i bärarmen ?
FugitivE
Posts: 1385 Joined: 02 Jun 2007, 10:05
Location: Värmdö
Post
by FugitivE » 03 May 2009, 16:05
G3kkO wrote: Men om man har dessa coilover så kan man kpa bort orginl fjäder brickorna i karossen och i bärarmen ?
Ja om du vill.
Du kommer ju då inte använda original positionen.
Lackerare
Sjöstrand
Posts: 545 Joined: 11 Nov 2008, 17:31
Location: Skåne/Eslöv
Post
by Sjöstrand » 03 May 2009, 16:13
ja de coilovers så där är ingen fjäder som kommer sitta där så snyggare om man bara kapar bort skiten =)