Hej min far köpte sig en skylien för några år sen, nu är det ett lager som är slut knackar. Så motorn är på väg ur bilen.
Tänkte lura på han lite mer godis å effekt på bilen.
Så vad tycker ni att han ska göra? Tror han skulle vilja ha en 500 ~ 600hk
iaf jag när jag lånar den Org turbona är ny renoverade med stålimpeller men vet inte vad dom klara, Eller ska han satsa på singel turbo!
knöla imellan en ståltoppackning och uppgradera med ett nytt sprut och nya snurror, avgassystem, spridare och lite små tjafs. Kan rekomendera att annvända Apexi PFC D-jetro sprutet. kanon lätt att installera och bra funktion. N1 oljepump ch N1 vattenpump är att rekomendera. Köp sakerna på rätt ställe bara, kan skilja över 2tusen spänn på pumparna beroende på var man köper dom. ett bra pris är 3500kr nytt per pump. Man får lätt ut mycket mos med lite modifieringar ur dom där maskinerna (har själv testat).. Ska du handla delar så hör av dig till PeTech i åkerstyckebruk.
Finns färdig adapter för SM4 till Skyline, men som på alla dessa bör den 360 håls triggerskivan på kam bytas ut till en givare på vevaxeln. Den måste inte men vid trimmade motorer bör det göras.
Patch-looms (adapter) är ju underbart att det finns
Ett fullt SM4 fast PnP och tom mormor kan koppla in. bara att hänga tillbaka originalboxen sen vid försäljning ju
Men, det är väll som vanligt i japsarvärlden, de ska va Apexi, HKS, Greddy å sånt junk. (JA, jag har en japsare själv och hänger på sånna forum, i bland vill man bara spy)
Ingen som rekommenderar singelturbokonvertering!??
Varför i så fall?
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
haha ja tänkte precis fråga varför 90% av alla japs åkare ska envisas med 5-10st separata boxar vid namn av apexi, blitz, hks mm istället för att bara köpa ett bra styrsystem som kan ta hand om allt? måste väl endå bli billigare och smidigare i slutändan?
Fear This wrote:haha ja tänkte precis fråga varför 90% av alla japs åkare ska envisas med 5-10st separata boxar vid namn av apexi, blitz, hks mm istället för att bara köpa ett bra styrsystem som kan ta hand om allt? måste väl endå bli billigare och smidigare i slutändan?
Nobbe wrote:Patch-looms (adapter) är ju underbart att det finns
Ett fullt SM4 fast PnP och tom mormor kan koppla in. bara att hänga tillbaka originalboxen sen vid försäljning ju
Men, det är väll som vanligt i japsarvärlden, de ska va Apexi, HKS, Greddy å sånt junk. (JA, jag har en japsare själv och hänger på sånna forum, i bland vill man bara spy)
Varför inte köra "Apexi PFC" när det funkar så jäkla bra, och kostar inte miljarder i jämförelse. Dessutom är beg marknaden god. Tror nog man kan vända på det också och undra vad alla autronic, vipec och haltech bögar bara ska ha grejer det står just haltech och autronic på.. sånt får mig att spy!!! Alla är olika och alla har olika stora konton, därför blir det olika styrsystem i olika bilar, det är inte bara japsen. Sen är det faktiskt så att det hör lite till att man åker med japansk elektronik i bilarna, det blir lite mer "japan" då. Jag har nu mera både skyline och bmw e30. i skylinen apexi pfc PNP! och i bmw:n DTA S60PRO. plånboken styr....
Då tillhör jag nog de 10% som skiter i hur de ser ut bara det funkar
Jag har apexi pfc, mest för att det bara är att plugga i, väl fungernade startmap, funkar super att bruksåka, använder alla originalgivare etc.
Sitter dock vipec på m5an av samma anledning, även om det inte riktigt är pnp så är det bekvämt med erfaren återförsäljare som har bra support
Då tillhör jag nog de 10% som skiter i hur de ser ut bara det funkar
Jag har apexi pfc, mest för att det bara är att plugga i, väl fungernade startmap, funkar super att bruksåka, använder alla originalgivare etc.
Sitter dock vipec på m5an av samma anledning, även om det inte riktigt är pnp så är det bekvämt med erfaren återförsäljare som har bra support
Du nämnde något välldigt viktigt. Att välja ett styrsystem där man kan få god support och hjälp vid installation, frågor osv t.ex välja ett vipec och få bra hjälp från PPF. Det är ju värt mer än att köpa ett billigt sprut och få ingen hjälp..
En stor fördel med Autronic/Vipec (haltech hatar jag) är att vi bögar insett att dom passar i vilka bilar/båtar/motorcyklar som helst, ja, allt med otomotorer oavsett märke.
Men, iof så ser man ju bara standalone system i jappasare med nämnvärd effekt i om man tänker efter...
Det här med priser ja. Exempel:
Nissan Skyline Apexi Power FC $889.99
Sen ska man ju ha en laddtrycks styrning oxå:
APEXI AVC-R BLACK BOOST CONTROLLER $499.00
Vad är det mer man måste ha? Hur jag än vrider och vänder på det så blir det tillslut billigare med ett riktigt sprut på engång, framför allt om man tänker på att det inte är märkes/modell bundet som Apexi Power FC verkar vara.
Nej, nu tar jag fram popcorn-skålen och en bira och inväntar ett svar.