vart köpa lack och klarlack för vettig slant?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
PBRacing wrote:FugitivE wrote:jocke_e30 wrote:Kör ni med färg som man blandar ut med förtunning?
Det är 2k du menar då, dvs solid.
Vatten är vatten, då lägger man basen, och sen i klarlacken har man i härdare och förtunning.
finns 2k som metalic\pearl fortfarande..
Påstod jag att det inte fanns eller vadå? för det ser jag tyvärr inte.
Lackerare
FugitivE wrote:PBRacing wrote:FugitivE wrote:jocke_e30 wrote:Kör ni med färg som man blandar ut med förtunning?
Vatten är vatten, då lägger man basen, och sen i klarlacken har man i härdare och förtunning.
Påstod jag att det inte fanns eller vadå? för det ser jag tyvärr inte.
uppfattade de som att du menade att all bas är vatten ;p
Nemesis_turbo wrote:PBRacing wrote:ger ca 400:- för en liter vatten bas, ca 300:- för en liter 2k metalic\pearl bas å 230:- litern för klarlack
lust att köpa ut och skicka?
hehe värsta e ju att de finns olika nyanser av lazurblaumetallic.. lacka nyss min kombi i samma färg.. så man bör åka iväg å kolla vilken som stämmer bäst.. för den som va sämst å bäst va de stor skillnad på..
- Nemesis_turbo
PBRacing wrote:Nemesis_turbo wrote:PBRacing wrote:ger ca 400:- för en liter vatten bas, ca 300:- för en liter 2k metalic\pearl bas å 230:- litern för klarlack
lust att köpa ut och skicka?
hehe värsta e ju att de finns olika nyanser av lazurblaumetallic.. lacka nyss min kombi i samma färg.. så man bör åka iväg å kolla vilken som stämmer bäst.. för den som va sämst å bäst va de stor skillnad på..
har reddan nyans skillnad på fram och bakdörrar
- Sjögren Racing
- Sjögren Racing
PBRacing wrote:FugitivE wrote:jocke_e30 wrote:Kör ni med färg som man blandar ut med förtunning?
Du menar thinnerbas då?Inte 2K?För 2k met. är ju en enskiktare dvs ingen klarlack över.