535lmm

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

535lmm

Post by Strandholm »

Vet att det finns cirka 1 miljon trådar om dessa på t.ex autopower. Men men.

Exakt vilken 535 är det man tar LMM ifrån och vilka årsmodeller ?
(föratt sätta på m20)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

e34 har jag för mig
User avatar
Codac
Posts: 308
Joined: 11 May 2006, 19:42

Post by Codac »

Jag har sökt på autopower men får inte fram vilken av 535,orna jag ska ta LMM,en ifrån..Har en 320 87,a...Mvh
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

är det inte vilken m30b35 lmm som helst?

man ska ju ändå flytta över elektroniken från sin original lmm.
Last edited by Zwofurti on 19 May 2006, 10:24, edited 1 time in total.
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Re: 535lmm

Post by Svintoleffe »

Amplify wrote:Vet att det finns cirka 1 miljon trådar om dessa på t.ex autopower. Men men.

Exakt vilken 535 är det man tar LMM ifrån och vilka årsmodeller ?
(föratt sätta på m20)


Jag sa hjälpa dig på traven, Enligt vad jag har hört, så passar dom ifrån e-34 bolt on, medans det är olika meningar om dom som sitetr på e-28 passar eller inte.

Men passar dom inte, Då får du byta kretskort, till 325 kretskort.



MEn Varning Varning för skruva som sitetr innan för locket, dom är limmad o välidgt lätt o dra av, bara ett gott tips.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Johnny wrote:
Zwofurti wrote:är det inte vilken m20b35 lmm som helst?

man ska ju ändå flytta över elektroniken från sin original lmm.



;)


jajaja :) jag har för tjocka fingrar kan vi väl säga :)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Från -88 och uppåt ska det vara bolt on tror jag. Min 535lmm passar iaf rakt på :) Har inte testat starta än dock, men det ska gå vad jag läst :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Underbart. Tack för infon. :!: :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

Nisse Järnet wrote:Från -88 och uppåt ska det vara bolt on tror jag. Min 535lmm passar iaf rakt på :) Har inte testat starta än dock, men det ska gå vad jag läst :)



Och den är från en 735 89- :wink:
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

tobbe tlrecond wrote:
Nisse Järnet wrote:Från -88 och uppåt ska det vara bolt on tror jag. Min 535lmm passar iaf rakt på :) Har inte testat starta än dock, men det ska gå vad jag läst :)



Och den är från en 735 89- :wink:


har egen erfarenhet av den och kan medela att den funkar klockrent (efter lite spännande av fjädern)

dom tidigare har ett annat sätt att sätta stiften på (fror det va att för5st satt det vå stift, sen ett tom to senare två stift till, dom senare har samma kombination som M20 med motronic)

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Post Reply