Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 20 May 2006, 00:07
Tjenare! är det nån som vet om en 9000 intercooler passar i en e30 utan att behöva kapa eller dumma sig?
den här modellen?
Suicidal Drifter
Posts: 6 Joined: 10 May 2006, 11:25
Post
by Suicidal Drifter » 20 May 2006, 00:19
kansje den passer opp ned men setter du den rettveien tror jeg du må kvitte deg med di innerste lyktene!
Hårføner power!
BMW is FUN...
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 20 May 2006, 00:53
hmm.. faen..
nån som har en sån jäkel, grejen är att jag behöver en billig ic med tryckrören på varje sida.
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 20 May 2006, 01:07
Ja den passar:
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 20 May 2006, 01:08
Fan va bra, tack peppe!
OT, vafan, det där är juh en ix ju
JaJsEn
Posts: 620 Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan
Post
by JaJsEn » 20 May 2006, 01:11
men man måste byt till elfläckt om amn skall ha en IC som gör att man måste flytta kularen bakåt, blir TIGHT annars, (kolla mellan kylar o fläckt så förstår ni vad jag menar)
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 20 May 2006, 01:25
Självklart ska höfläkten bort. tänkte föröska få dit en e36 kylare med inbyggt expansionskärl.