Folger breddad E30 ändra bakvagn eller?!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Folger breddad E30 ändra bakvagn eller?!
Har en likadan Folger breddad E30 som denna fast CAB då. bilen är ju breddad så att den är 199bred mot orginal? tänkte då höra om någon har en smart lösning på hur man skulle kunna bygga om bakvagnen så att man skulle få "normal" spårvidd på bilen så man inte skulle behövä använda skit lååånga spacers eller specialfälg. kanke skulle gå att använda delar från E32? men är nog inget som skulle passa endå. är det någon som har lite mer koll på BMW karosseri?
En e34/e32 bakvagn breddar ju lite, men den är inte bolton, man får kapa lite i bakvagnsbalken å svetsa dit hållarna för e30 silentblocken. Eller om e34 kanske har samma hållare kanske. Den måste göras smalare mellan infästningarna iaf. Sen får man väl bygga ett diffäste också.
Sen är det väl ingen nackdel om du har fälgar med stoooort djup?
Sen är det väl ingen nackdel om du har fälgar med stoooort djup?
dunka upp en e34 bakvagn och använd 5serie fälgar så blir det lite bredare. dock en del pyssel och coilovers behövs mm.
i annat fall så skaffar du de fälgar & däck du vill använda, stoppar på de på bilen & mäter hur mkt du vill bredda ut det.. sen gör du en jigg och svetsar dit nya fästen i balken för bärarmarna så mkt du vill bredda den, kapar bort de gamla fästena. sen blir det längre drivaxlar och ev bygga om bärarmar/kaross lite om det tar i..
vill du spara tid så har jag en m5 e34 bakvagn med coilovers till e30 om du är intresserad PM:a isf
mvh
i annat fall så skaffar du de fälgar & däck du vill använda, stoppar på de på bilen & mäter hur mkt du vill bredda ut det.. sen gör du en jigg och svetsar dit nya fästen i balken för bärarmarna så mkt du vill bredda den, kapar bort de gamla fästena. sen blir det längre drivaxlar och ev bygga om bärarmar/kaross lite om det tar i..
vill du spara tid så har jag en m5 e34 bakvagn med coilovers till e30 om du är intresserad PM:a isf
mvh
Hur skulle det funka med Z3M bakvagn kollade att E30in hadde 141cm i spårrvidd och Z3an 149cm skulle man få andå 4 på vardera sida samt 5bultat så får man tag på 10" breda fälgar lite lättare också. stämmer det att Z3 bakvagnen är helt bolt on på e30in? fanns det några likheter i compakt e36 modellen kanske? om någon har några spräng skisser eller länkar på bakvagnar
Både z3:an och compactens bakvagn passar bult on!
Jag har en compact bakvagn utan drivaxlar och klump men med skivor och ok komplett, dra iväg ett pm om det skulle va av intresse
Jag har en compact bakvagn utan drivaxlar och klump men med skivor och ok komplett, dra iväg ett pm om det skulle va av intresse
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535