Problem med start när bilen är varm?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Hardstyler
Problem med start när bilen är varm?
Bilen gäller en 320 -95 med vanos maskinen.
då autopower börjat suga hästballe så testar jag lyckan här ist.
Bilen startar hur lätt som hellst kall, går fint på tomgång osv.
men när bilen är varm så tar det mellan 7-10 sek innan den hoppar igång och lägger sig fint på 750rpm på tomgång.
Inga felkoder funna, bränslepumpsrelä bytt, luftmassemätare bytt, rengjord kamaxelgivare, samt trigger givare. tändstift bytta. bränslefilter, letat efter läckage med startgas utan resultat.
hur är dessa maskiner när det gäller tempgivrae för motorstyrning?
det är väl den 4 poliga temgivaren under insuget?
bilen är lite halvtrött enligt mig, katalysatorn e bytt med. så där är det inte stopp. har bytt på tempgivare på några m20 makiner då dem blivit trögstartade när dem är varma.
om den skulle tappa soppatrycket så borde den inte hoppa igång när den stått under natten tex?
tacksam för tips!
då autopower börjat suga hästballe så testar jag lyckan här ist.
Bilen startar hur lätt som hellst kall, går fint på tomgång osv.
men när bilen är varm så tar det mellan 7-10 sek innan den hoppar igång och lägger sig fint på 750rpm på tomgång.
Inga felkoder funna, bränslepumpsrelä bytt, luftmassemätare bytt, rengjord kamaxelgivare, samt trigger givare. tändstift bytta. bränslefilter, letat efter läckage med startgas utan resultat.
hur är dessa maskiner när det gäller tempgivrae för motorstyrning?
det är väl den 4 poliga temgivaren under insuget?
bilen är lite halvtrött enligt mig, katalysatorn e bytt med. så där är det inte stopp. har bytt på tempgivare på några m20 makiner då dem blivit trögstartade när dem är varma.
om den skulle tappa soppatrycket så borde den inte hoppa igång när den stått under natten tex?
tacksam för tips!
Support your local big red machine
Två tempgivare är det la? En för ECM och en för DIM.
Kolla dom.
Mvh
Kolla dom.
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Hardstyler
På M50B25 sitter det bredvid varandra vid cyl 1-2 på toppen.
Mvh
Mvh
- Hardstyler
Finns det bara en och är 4-polig så går den till båda. Byt den.
Mvh
Mvh
- stoffe_turbo
- Hardstyler
- Hardstyler
Bara när den är varm? inga som hellst problem kall.... går igång på 2sek.Kero wrote:Kan även vara bränslepumpen. Om backventilen i pumpen inte håller riktigt tätt så tappar den trycket i ledningen.
den borde väl efter jag stannat den varm vara trög startad dagen efter isf? eller har jag fel?
Så betedde sig min bil, när den är kall går kallstarten i och den hoppar igång iaf.Hardstyler wrote:Bara när den är varm? inga som hellst problem kall.... går igång på 2sek.Kero wrote:Kan även vara bränslepumpen. Om backventilen i pumpen inte håller riktigt tätt så tappar den trycket i ledningen.
den borde väl efter jag stannat den varm vara trög startad dagen efter isf? eller har jag fel?
- Hardstyler
ska sätta dit en soppatryckmätare i morn o kolla för säkerhetens skull...Kero wrote:Så betedde sig min bil, när den är kall går kallstarten i och den hoppar igång iaf.Hardstyler wrote:Bara när den är varm? inga som hellst problem kall.... går igång på 2sek.Kero wrote:Kan även vara bränslepumpen. Om backventilen i pumpen inte håller riktigt tätt så tappar den trycket i ledningen.

Mvh