bmw e30/s38 turbo motor Bilen såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
bmw e30/s38 turbo motor Bilen såld
Motor s38b38
Kolvar Wiseco (ppf)
Stakar spm (ppf)
mls packning (ppf)
Motorfästen hemma byggt
ARP bult hela motorn (ppf)
Topp
Lätt genomgången
Ny renoverad alla ventiler nya
Turbo PT 88
60mm W-gate
4"downpipe
grenrör/insug hemma byggt
Bränsle
3st 984 pumpar an10 fram och an8 retur
Aeromotive btr
990cc spridare
3-kors och Fuelrail (nuke/ppf)
Nira styrsystem
Koppling
3 skivig tilton
6 växlad låda från nyare m5
Bakvagn m5 svikt axlar (ppf)
Bil
D2 Coiloversats fram och bak
Powerflex bussningar
Bromsar E30 302x28mm fram(ppf)
H/R krängningshämmar kit
Evo 3 sats
Griffin dubbelradig kylare
m5 bakvagnen och lådan ligger på garage golvet nu men ska på efter bes..
nu är det 765 tryckplatta me sinterlamell och zf-låda och 325 bakvagn med diff.
Det är så det ser ut för dagen..
Bara komma med frågor om det är nått ni funderar på...
bilder kommer..
Kolvar Wiseco (ppf)
Stakar spm (ppf)
mls packning (ppf)
Motorfästen hemma byggt
ARP bult hela motorn (ppf)
Topp
Lätt genomgången
Ny renoverad alla ventiler nya
Turbo PT 88
60mm W-gate
4"downpipe
grenrör/insug hemma byggt
Bränsle
3st 984 pumpar an10 fram och an8 retur
Aeromotive btr
990cc spridare
3-kors och Fuelrail (nuke/ppf)
Nira styrsystem
Koppling
3 skivig tilton
6 växlad låda från nyare m5
Bakvagn m5 svikt axlar (ppf)
Bil
D2 Coiloversats fram och bak
Powerflex bussningar
Bromsar E30 302x28mm fram(ppf)
H/R krängningshämmar kit
Evo 3 sats
Griffin dubbelradig kylare
m5 bakvagnen och lådan ligger på garage golvet nu men ska på efter bes..
nu är det 765 tryckplatta me sinterlamell och zf-låda och 325 bakvagn med diff.
Det är så det ser ut för dagen..
Bara komma med frågor om det är nått ni funderar på...
bilder kommer..
Last edited by christian_h on 13 Oct 2009, 17:56, edited 13 times in total.
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
lite update då..
motorn är ihop igen å är i bilen är bara lite skruva kvar å så ska ja beställa lite alu rör av ppf imöra..
det ja har gjort nu är å göra klart allt för å pröva bes me s38 i kolla om de går..
sen blir det lite köra med sug å kolla så allt funkar som de ska innan turbosakerna åker på om man får bromstid i sommar vill säga..
motorn är ihop igen å är i bilen är bara lite skruva kvar å så ska ja beställa lite alu rör av ppf imöra..
det ja har gjort nu är å göra klart allt för å pröva bes me s38 i kolla om de går..
sen blir det lite köra med sug å kolla så allt funkar som de ska innan turbosakerna åker på om man får bromstid i sommar vill säga..
Håll oss uppdaterade om hur det går.
Om du kommer igenom med en S50 så borde min slinka igenom med M50..
Om du kommer igenom med en S50 så borde min slinka igenom med M50..
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
-
- Posts: 459
- Joined: 18 Aug 2007, 15:47
- Location: arvika
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact: