Bild: Min Volvo 740, 506hk633nm WHP@2.4b
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Bild: Min Volvo 740, 506hk633nm WHP@2.4b
Bjuder väl på en bild jag med. kommer lite fler ikväll.
Tack till grabbrna på PPF för svetshjälp med kort varsel,samt Silverryggen och Tjernell.com!!!
Även Lotta och greven som aldrig sviker.
Bromsning på måndag@PPF
Tack grabbar för ni fixa fram en tid Och för bra priser på alla fina delar!
Tack till grabbrna på PPF för svetshjälp med kort varsel,samt Silverryggen och Tjernell.com!!!
Även Lotta och greven som aldrig sviker.
Bromsning på måndag@PPF
Tack grabbar för ni fixa fram en tid Och för bra priser på alla fina delar!
Last edited by christoffer jansson on 22 Apr 2009, 21:18, edited 1 time in total.
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Strax över 500whp och strax över 600Nm på hjulen. Han fick vad han ville ha men trycket blev några hekto högre än han trott och hoppats.
Kommer niog rita iaf Grattis.
Kommer niog rita iaf Grattis.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
506hk633nm på puckarna, men en snabb avluftning fixad så blev de en prov repa!
Den drar ruggit elakt enda till stop, e fan som fritt fall då de bara smäller till och idiot drar mot 7000rpm!
Ritar på alla växlar,eller ja! våga inte prova mosa ur den på 5an!
Imorgon blir de lite service och fixa oljetråget som dräglar lite olja!
Jajustja, lådan mår absolut inte bättre efter detta
TACK som fan Ärtan för du orka med oss!!!
Den drar ruggit elakt enda till stop, e fan som fritt fall då de bara smäller till och idiot drar mot 7000rpm!
Ritar på alla växlar,eller ja! våga inte prova mosa ur den på 5an!
Imorgon blir de lite service och fixa oljetråget som dräglar lite olja!
Jajustja, lådan mår absolut inte bättre efter detta
TACK som fan Ärtan för du orka med oss!!!
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Bmwandreas wrote:Haha inga problem. Var riktigt skoj att leta gränsen på tändning på volvo 8v. Kul med lite utmaningar ibland
Dom är inte så illa.
Vad är det för turbo ? SC61 ? jag har kört 506 whp ur en sån på Volvo 8v.
det är nog va dom klarar, jag fick jobba rätt länge för att komma över 500 whp
equipo morado cabeza del pene
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
LG wrote:Bmwandreas wrote:Haha inga problem. Var riktigt skoj att leta gränsen på tändning på volvo 8v. Kul med lite utmaningar ibland
Dom är inte så illa.
Vad är det för turbo ? SC61 ? jag har kört 506 whp ur en sån på Volvo 8v.
det är nog va dom klarar, jag fick jobba rätt länge för att komma över 500 whp
Ja de e en SC61, vad hade ni för kam och topp? Vrid mm? nu blev jag nyfiken.
Nu e den mer seriöst provkörd idag, funkar riktigt fint förutom jag blev knullad på låda.