Bmwandreas wrote:Ja om den inte går sönder. Var försiktig när du plocka isär.
Med en annans tur så blir det väl bara skit av den. Men jag lär prova det, då har man ju börjat i någon ända iaf. Men, spricka i blocket ? Då lär det mao vara mellan en vattenkanal och ut i loppet ?
Bmwandreas wrote:Japp men är det spricka i block eller topp så borde det bli tryck i kylsystemet.
Det skumma är ju att det varken bubblar i kärlet, eller att slangarna växer/blir stenhårda..
Men vatten tar den in någonstans, det är en sak som är säker. Och det är ju endast när motorn står helt utan belastning upp till 5000rpm, varken vid fullt laddtryck eller full motorbroms ryker det
Last edited by Storås on 16 Apr 2009, 20:42, edited 1 time in total.
jag spräckte ett 200sx block förut.. byte toppockspackning och kunde köra en liten stund innan det började ryka igen.. bytte säker 4st på raken, bla kopparpackning, bla limmning, bla planat och felsökt toppen osv osv.. För att sen inse att det är ett spräckt block...
Sprickan var i cylinder så att säga.. och minns jag rätt så var det bara när den var varm i början, för att sen i slutet av mina försök övergå till att inte spela någon roll om den var varm eller kall :/
Lider med dig.. Men kämpar glöd det har du verkligen!! Hoppas den håller i även nu. Din bil är riktigt ball!!!
r.ivars wrote:jag spräckte ett 200sx block förut.. byte toppockspackning och kunde köra en liten stund innan det började ryka igen.. bytte säker 4st på raken, bla kopparpackning, bla limmning, bla planat och felsökt toppen osv osv.. För att sen inse att det är ett spräckt block...
Sprickan var i cylinder så att säga.. och minns jag rätt så var det bara när den var varm i början, för att sen i slutet av mina försök övergå till att inte spela någon roll om den var varm eller kall :/
Lider med dig.. Men kämpar glöd det har du verkligen!! Hoppas den håller i även nu. Din bil är riktigt ball!!!
Okej.. Jo, jag lär väl få riva isär o kolla. Är det spräckt block så vrålar jag rakt ut och köper smidda kolvar samt pyramidringar så det blir lite säkrare, för 100% "safe" blir det aldrig !! Du har ju också haft "lite" strul med bilen innan det gav sig, så du om någon vet nog hur det känns, och din kämparglöd är det heller inge fel på
Jag kan hålla mig för skratt ganska lätt just nu. Hoppas mer på att det är spricka i blocket, det är mer jobb, men istället så är mitt block inte bearbetat som toppen däremot är..
Jag kan hålla mig för skratt ganska lätt just nu. Hoppas mer på att det är spricka i blocket, det är mer jobb, men istället så är mitt block inte bearbetat som toppen däremot är..
Mvh
Vadå? Är felet i toppen eller e de jag som e snorrig på hjärnhinnan.
Mvh
Vadå? Är felet i toppen eller e de jag som e snorrig på hjärnhinnan.
Vet inte det än, har inte börjar riva isär, får se när jag orkar. Men jag "hoppas" hellre att det är blocket som är trasigt än toppen.