Highburgs Bmw 1602 -68 Såld
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Dessa sprickor tror jag inte kommer att synas... Var på tre, fyra olika punkter på femmans cylinder det läckte, ganska nära upp mot insugsfjädern... Som sagt ingen lång spricka utan bara som små porer... Återstår att se om det syns när toppen åker av...Bmwandreas wrote:Det är ju just där M20 topparna spricker. I lagringarna och mellan..
Andreas Holm
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
V70 D5 AWD
Summit X 154"
Hemmabyggd Bandvagn
Är det inte spruckit i lagringarna så går det nog bränna ihop det igen har en polare som gort det några gånger och efter det så blev topparna avsevärt starkare.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Markus....Ja det hade ju varit bra har ju kostat på denna topp svetsning och fräsning hoss ppf...Synd om man skulle behöva kasta den...Är det som PPF kan fixa
Snedkast.....Enkelt...Toppen satt på och vi använda tryckluft.. vi tog en tryck reducerade som vi anslut till kylarsystemet..Bara att sätta den på nån slang som passar..Ställde ned den på ca 0,5bar..Sedan spruta läckspray lite överallt..Blir det att bubbla så det leckage syns väl...Det var Holmen som kom på detta smart och enkelt..
Skall pröva trycka toppen löst sedan när vi tar bort den..
Då tänkte vi ta en slät yta som man lägger en gummi duk på...
Tar sedan toppen och lägger på den och klämmer fast med några tvingar..
Gör en platta som man pluggar hålet där termostathuset skall sitta..Och ansluter tryckreduceran på gavelen på toppen där det går en vatten kanal..Bara att sätta en slang emellan toppen och tryckreduceran..
Om man skall vara riktigt noga så kan man värma upp toppen om man har tillgång till det..Men som sagt det behövde inte vi..
Funkar det så är det ju jävligt bra Då är det ju bara att kolla om man mistänker om nåt är fel..Slipper hålla på och krångla att skicka iväg för att spricktesta som kostar pengar..
Lycka till
Snedkast.....Enkelt...Toppen satt på och vi använda tryckluft.. vi tog en tryck reducerade som vi anslut till kylarsystemet..Bara att sätta den på nån slang som passar..Ställde ned den på ca 0,5bar..Sedan spruta läckspray lite överallt..Blir det att bubbla så det leckage syns väl...Det var Holmen som kom på detta smart och enkelt..
Skall pröva trycka toppen löst sedan när vi tar bort den..
Då tänkte vi ta en slät yta som man lägger en gummi duk på...
Tar sedan toppen och lägger på den och klämmer fast med några tvingar..
Gör en platta som man pluggar hålet där termostathuset skall sitta..Och ansluter tryckreduceran på gavelen på toppen där det går en vatten kanal..Bara att sätta en slang emellan toppen och tryckreduceran..
Om man skall vara riktigt noga så kan man värma upp toppen om man har tillgång till det..Men som sagt det behövde inte vi..
Funkar det så är det ju jävligt bra Då är det ju bara att kolla om man mistänker om nåt är fel..Slipper hålla på och krångla att skicka iväg för att spricktesta som kostar pengar..
Lycka till
Thomas Högberg
070 60 555 92
070 60 555 92
ja det låter jäkligt smidigt!
Något sådan som du tänkte med gummiplatta hade jag funderat ut, dock hade jag tänkt mig en duk av typ playdo eller vad de heter till barn ;p
Tänkte även lägga ringar runt insugskanaler etc och spänna fast så man kan pressa där också. förbränningsrummet är ju också en fördel.
Lycka till med toppen iaf
Något sådan som du tänkte med gummiplatta hade jag funderat ut, dock hade jag tänkt mig en duk av typ playdo eller vad de heter till barn ;p
Tänkte även lägga ringar runt insugskanaler etc och spänna fast så man kan pressa där också. förbränningsrummet är ju också en fördel.
Lycka till med toppen iaf
E39 540i/6 S62b50
E39 523i Vinterpulka
E39 523i Vinterpulka