Vilken videokamera rekomenderas hd eller dv
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- tobbe tlrecond
Vilken videokamera rekomenderas hd eller dv
ska köpa en undrar bara villken som är minst skakkänslig.hd verkar ju rätt smidigt
Tobbe. L
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Mob 070-5631319
7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
- Kim Frederiksen
tar det på engleska! blir lite för avancerat för meg på svenska!
it doesnt really matter if its HD or DV.. more important is the "software" in the camera!! what kind og steadyshot-technology it uses and so on!! HD (HardDisk) or DV (Digital Video tape) is only the way the material is stored on the cam!! ..but i would think that an HD-cam has a faster "upload to PC" speed than an ordinary DV-cam, because the HD car read (alot) faster than the tape!
jag hoppas att det hjälper deg lite!
it doesnt really matter if its HD or DV.. more important is the "software" in the camera!! what kind og steadyshot-technology it uses and so on!! HD (HardDisk) or DV (Digital Video tape) is only the way the material is stored on the cam!! ..but i would think that an HD-cam has a faster "upload to PC" speed than an ordinary DV-cam, because the HD car read (alot) faster than the tape!
jag hoppas att det hjälper deg lite!
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
- tobbe tlrecond
-
Hej Tobbe. Jag har en Jvc GZ-MG20E. Dvs samma kamera som du är inne på men med mindre hårddisk (20gig). Köp du en sådan för jag kan inte komma på nåt negativt alls om den, mera än att den inte har nån sökare att kika i (sparar på batteriet).
Har haft den monterad på min XR 650 vi iskörning i vintras : ) och det fixade den iaf, ur skaksynpunkt då.
Att hård disken är mindre behöver du nog inte bry dig om 20 gig räcker gott 4,5 timmar på högsta kvaliten + att det går fort att tanka över i datorn. Skippa Dvd kamrorna för det ska va ett duktigt mas att formatera skivor etc.
Jag gav 6700:- i höstas för den ink väska och scartadapter.
Mvh Christer
Har haft den monterad på min XR 650 vi iskörning i vintras : ) och det fixade den iaf, ur skaksynpunkt då.
Att hård disken är mindre behöver du nog inte bry dig om 20 gig räcker gott 4,5 timmar på högsta kvaliten + att det går fort att tanka över i datorn. Skippa Dvd kamrorna för det ska va ett duktigt mas att formatera skivor etc.
Jag gav 6700:- i höstas för den ink väska och scartadapter.
Mvh Christer
Den som har mest grejer när han dör vinner!!
-
- tobbe tlrecond