Haltech med msd-dis4 eller sekvensielt?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Haltech med msd-dis4 eller sekvensielt?
Ble fortalt at haltech med msd-dis4 så kan jeg få tenningsfeil,pga den tenner på eksostakt å ikke arbeidstakt? Denne fyren mener det er bedre å bytte sprut å kjøre motoren sekvensielt?? Hva mener folket,trenger gode råd om dette,motor er en nyrenovert m30m102 med smidde råder å nye smidde Mahle stempler,satser på 550-600hk
- Nisse Järnet
-
Og hvem fortalte deg det?? den tenner BÅDE på eksostakt og arbeidstakt.
men dette er jo ikke noe problem i det heletatt. Kjør på du
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
dre racing@ wrote:Og hvem fortalte deg det?? den tenner BÅDE på eksostakt og arbeidstakt.
En som trur han har peiling,mente jeg burde selge haltech'n å kjøpe vipec88 å kjøre sekvensielt for wastespark var gammeldags mente han...har snakka med et par om dette som har litt mere peil enn meg å de lurer på hvem planet han datt ned ifra Ser du er ifra Flisa,er vel kanskje ikke så langt unna denne ole_m7 som han kaller seg på bimmers forumet som sa dette om wastespark..
Finns ingen anledning till att sälja systemet för att bara få direct fire, det ger inte mera effekt. Däremot kan det ge mera tändeffekt men det beror helt på din cdi/slutsteg/spole konfiguration. Waste fire går lika bra som sekventiell tändning, men kan dra lite mera ström (vissa säjer stiften håller sig renare men är nog mest snack ). Men under vissa förhållanden som tex 5-cylindrigt är wasted fire inget bra även om vissa kör även detta med gott resultat, har man sedan lustgas (NOS) och ALS (anti-lag) och vassa kamaxlar kan man få detonation i insuget (tvistas det om).
Så byt inte om det fungerar bra, däremot om du vill ha ett modernare system med bättre tarnsienthantering av bränsle och mera funktioner - då kan du byta.
Så byt inte om det fungerar bra, däremot om du vill ha ett modernare system med bättre tarnsienthantering av bränsle och mera funktioner - då kan du byta.