Kylar-problem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Kylar-problem
Har som sagt lite problem med kylet, bilen i fråga är en 327 turbo, e30. Ligger man o köra lugnt så är det inga problem, då ligger tempen strax under 80 grader.. den klarar att man lastar på kortare stunder men håller man i så sticker tempen iväg och det skjuter ut vattnet i locket på expansionskärlet och slangarna är uppblåsta och stenhårda.. Kör med 325 orginalkyl utan termostat.. beror det på att kylet är för litet eller vad tror ni? Jag tror inte att det är toppackningen.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
japp sätt i termostaten men borra ett litet hål på 5mm i överkant, sen verkar dina symptom samma som jag hade och detta råder jag bot på med en större kylare...
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
Overcharged wrote:beror ju också på hur bra skick orginalkylaren är i
Nja jag köpte helt ny men var ändå lite tendens till att bli för varm vid lite mera aktiv körning=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
jag tror du ska titta efter på din topplocks packning större chans att de är den än att kylaren är för liten,
ja har åkt bilar som betet sig lika och då brukar de vara ett litet lekage av komp ut i vattnet
men så litet att det inte läcker utan att man belastar den med laddtryck en stund.
ja har åkt bilar som betet sig lika och då brukar de vara ett litet lekage av komp ut i vattnet
men så litet att det inte läcker utan att man belastar den med laddtryck en stund.
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04