Delrin kit från PPF - Hur montera silent?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
hahahah!
Jag tror jag döör!
Tror fan att det blir jobbigt att försöka få den på plats =D
Gjorde en beskrivning någonstans för att få bort dom dära men kan skriva det igen.
1. Plocka fram Jürgen dvs storsläggan.
Slå bulten som tittar fram nertill rakt upp så hoppar den ur.
Den har nämligen splines. Om du lyfter på baksätet så ser du att den sitter ner i ett hål.
2. När du fått väck ovanämnda (om inte upprepa steg 1 )
så plocka fram gängverktygen och gänga i lagom storlek och/eller använd en glidhammare (se bild) Kostar 129:- på biltema. Om du väljer att gänga så skruva i en lagom stor bult för gängningen. använd sedan glidhammaren
Den biten man ser på bild ska bankas rakt ner mot golvet du står på!
Efter några svärord och några plåster senare så är det bara till
att ta andra sidan med =]
Du kan även ta hjälp av bosse bildoktorn:
http://www.youtube.com/watch?v=7EC1UrCVEno (seriös)
Jag tror jag döör!
Tror fan att det blir jobbigt att försöka få den på plats =D
Gjorde en beskrivning någonstans för att få bort dom dära men kan skriva det igen.
1. Plocka fram Jürgen dvs storsläggan.
Slå bulten som tittar fram nertill rakt upp så hoppar den ur.
Den har nämligen splines. Om du lyfter på baksätet så ser du att den sitter ner i ett hål.
2. När du fått väck ovanämnda (om inte upprepa steg 1 )
så plocka fram gängverktygen och gänga i lagom storlek och/eller använd en glidhammare (se bild) Kostar 129:- på biltema. Om du väljer att gänga så skruva i en lagom stor bult för gängningen. använd sedan glidhammaren
Den biten man ser på bild ska bankas rakt ner mot golvet du står på!
Efter några svärord och några plåster senare så är det bara till
att ta andra sidan med =]
Du kan även ta hjälp av bosse bildoktorn:
http://www.youtube.com/watch?v=7EC1UrCVEno (seriös)
- Nisse Järnet
Hehe tack för all hjälp grabbar, tur att det inte var så som jag fick för mig i början, att jag var tvungen att få på bussningen på den där tjocka fan!
Men en ny kostar alltså 31:-? Då ska jag ge mig på att försöka slå upp de ikväll efter jobbet så man kan pilla ner nya.
Någon som har lite hjärna och kan trolla fram art.nr? Blir lättare att än att guidé stackarn som sitter på Novation
Mvh Jocke som aldrig får Realoem att funka som jag vill, haha
Men en ny kostar alltså 31:-? Då ska jag ge mig på att försöka slå upp de ikväll efter jobbet så man kan pilla ner nya.
Någon som har lite hjärna och kan trolla fram art.nr? Blir lättare att än att guidé stackarn som sitter på Novation
Mvh Jocke som aldrig får Realoem att funka som jag vill, haha
Vicka med en gammal stötdämpare nästa gång... de e bäst.
e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989
/
e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld
Laga din bil i garaget inte på internet
Hemsida
- Bmwandreas
- Moderator
Exakt så va de på min reservdelsbil. Snittade upp den å värmde. Visst här va de ju inge viktigt att de runt om va helt
Den sitter som värst längst upp mot karossen. Ca 4mm tror ja den sticker in i styrningen. Spruta på massa rostlösare och värm. Använd gärna en glidhammare så lär den lossa efter lite misshandel
Den sitter som värst längst upp mot karossen. Ca 4mm tror ja den sticker in i styrningen. Spruta på massa rostlösare och värm. Använd gärna en glidhammare så lär den lossa efter lite misshandel
E30 325 Projekt. Ska riktas
Bmw e30 327. Ska trimmas
Bmw e30 327. Ska trimmas
När jag ska stoppa i bussningarna i själva bryggan. hur gör jag då? Har läst att man ska olja in de och sen sakta men säkert så ska de glida i och sätta sig på plats. Sen har jag märkt att det finns ju svetsskarvar eller små metallbitar i själva hållaren för bussningen. Är det okej att fila ner dessa så hålet blir helt runt och inte är fullt med så loppor eller vad man ska säga.
Fila ner allt i balken, sedan smörjer du in bussningarna lite och pressar samman allt.
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Nisse Järnet