Nått värt att köpa?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nått värt att köpa?
Sitter och funderar på den här:
http://www.blocket.se/vi/8177822.htm?ca=5_s
Sprutet måste ju som sagt kopplas in och killen har inte heller en aning om vad motorn innehåller. Vet bara att det är o-ringat block samt ny kam.
Enligt mig så är priset överkomligt, men som sagt har jag inte en aning vad den innehåller. Inte så kul att koppla in sprut och sedan starta och skjuta halva motorn i luften efter 30 minuters körning.
Killen kanske inte har svarvat kolvarna, satt MLS packning eller fixat toppen eller något alls.
Otroligt tacksam för svar!
Mvh
Fler bilder:
http://www.blocket.se/vi/8177822.htm?ca=5_s
Sprutet måste ju som sagt kopplas in och killen har inte heller en aning om vad motorn innehåller. Vet bara att det är o-ringat block samt ny kam.
Enligt mig så är priset överkomligt, men som sagt har jag inte en aning vad den innehåller. Inte så kul att koppla in sprut och sedan starta och skjuta halva motorn i luften efter 30 minuters körning.
Killen kanske inte har svarvat kolvarna, satt MLS packning eller fixat toppen eller något alls.
Otroligt tacksam för svar!
Mvh
Fler bilder:
jadu.. du måste ju få veta ALLt! som e gjort med motorn, annars e de inte värt att satsa sina pengar på en sån bil...
särskilt när man bygger turbo så e de viktigt o få all info på vad som e gjort o inte...
med tanke på hur motorrummet ser ut så tror jag inte att han mls packning osv.. dessa grejer kostar ju en del, och har man gjort en massa "fullösningar" på vissa saker så ser jag det som ett halv oseriöst eller ett snikbygge...
men vem vet.. det kanske e massor som e gjort...
snacka med honom o ta reda på allt du kan, om inte han vet, dvs att han inte byggt motorn så kanske han vet vet som gjort det, tex ägaren innan, ring då honom och ta reda på lite fakta..
skriv ner det här så kan vi säkert hjälpa dig..
PS: när jag tittar på bilderna tycker jag inte att bilen e värd sina 40000:-, den känns inte alls rätt...
särskilt när man bygger turbo så e de viktigt o få all info på vad som e gjort o inte...
med tanke på hur motorrummet ser ut så tror jag inte att han mls packning osv.. dessa grejer kostar ju en del, och har man gjort en massa "fullösningar" på vissa saker så ser jag det som ett halv oseriöst eller ett snikbygge...
men vem vet.. det kanske e massor som e gjort...
snacka med honom o ta reda på allt du kan, om inte han vet, dvs att han inte byggt motorn så kanske han vet vet som gjort det, tex ägaren innan, ring då honom och ta reda på lite fakta..
skriv ner det här så kan vi säkert hjälpa dig..
PS: när jag tittar på bilderna tycker jag inte att bilen e värd sina 40000:-, den känns inte alls rätt...
-
- Posts: 33
- Joined: 20 Nov 2005, 20:10
- Location: Otterbäcken
Jag hade då inte köpt den där för 40k, aldrig i livet.
Då hade jag hellre köpt något skrot för 10k och sedan laggt 30k på motorn och gjort det själv så man vet att det är gjort.
Ser ju inte ut att vara någon riktigt "dopad" motor, köper du det där känns det som man bara betalar för chassiet? Fast, jag vet inget om det. Första anblicken säger mig det bara.
Dom äldre hade blockmonterad fördelare.
Då hade jag hellre köpt något skrot för 10k och sedan laggt 30k på motorn och gjort det själv så man vet att det är gjort.
Ser ju inte ut att vara någon riktigt "dopad" motor, köper du det där känns det som man bara betalar för chassiet? Fast, jag vet inget om det. Första anblicken säger mig det bara.
TurboLover wrote:Hej!
Nu är inte jag någon expert på m20 men har inte den fördelaren på fel ställe för att vara en 2.5:a?
MvH S
Dom äldre hade blockmonterad fördelare.
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
hej.. jag känner till lite om denna bil!
en bekant som har ägt den.
han köpte bilen med defekt motor, så han plockade ur motorn och köpte motorn som sitter i nu som då var turbokonverterad..(tidigare ägaren av motorn sa att den gått på 12sec i hans bil.)
vad som var gjort med motorn kommer jag inte riktigt ihåg men nånting var gjort iaf.
sen han monterat i motorn så satt han i linkplus, byggde avgas och satt i nya race stolar, ratt, mätare och annat lull lull.
vad jag vet så fick han igång bilen en kväll (då jag skulle komma o köpa en annan 325 motor av han) men sen la den av och vad jag vet så fick han inte igång den sedan.. sen sålde han bilen till troligen den nuvarande ägaren.
mvh
en bekant som har ägt den.
han köpte bilen med defekt motor, så han plockade ur motorn och köpte motorn som sitter i nu som då var turbokonverterad..(tidigare ägaren av motorn sa att den gått på 12sec i hans bil.)
vad som var gjort med motorn kommer jag inte riktigt ihåg men nånting var gjort iaf.
sen han monterat i motorn så satt han i linkplus, byggde avgas och satt i nya race stolar, ratt, mätare och annat lull lull.
vad jag vet så fick han igång bilen en kväll (då jag skulle komma o köpa en annan 325 motor av han) men sen la den av och vad jag vet så fick han inte igång den sedan.. sen sålde han bilen till troligen den nuvarande ägaren.
mvh
Så här såg det ur när jag hade den motorn!
Nu vet ha inte om dom har öppnat motorn eller ändrat nåt på 3 år , men det jag hade i var:
Helt original m20/b25 bottendel fast med b20 stakar för lägre komp
original packning, ej o-ringat
M20/b20 portad top med ställbart kamdrev.
380cc spridare
Jag fick faktist 286kw på hjulen vid 1,3 bar, Ms som styrde spridarna och blockmonterad fördelare för att backa tändningen.
Nu vet ha inte om dom har öppnat motorn eller ändrat nåt på 3 år , men det jag hade i var:
Helt original m20/b25 bottendel fast med b20 stakar för lägre komp
original packning, ej o-ringat
M20/b20 portad top med ställbart kamdrev.
380cc spridare
Jag fick faktist 286kw på hjulen vid 1,3 bar, Ms som styrde spridarna och blockmonterad fördelare för att backa tändningen.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
Då tror jag att jag låter bli att köpa den. Om inte Mirre, som känner till motorn tycker att det är värt det.
Har ju tänkt bygga en i vilket fall som helst, men kändes lämpligt med denna då allt redan är klart.
Men som sagt så tror jag det blir bättre att bygga eget, eftersom man då vet vad som är gjort med motorn, vad allt håller för osv.
Tack för svaren!
Har ju tänkt bygga en i vilket fall som helst, men kändes lämpligt med denna då allt redan är klart.
Men som sagt så tror jag det blir bättre att bygga eget, eftersom man då vet vad som är gjort med motorn, vad allt håller för osv.
Tack för svaren!
Har dom inte gjort nåt med motorn så är den inte värd mycke!.
Den borde va utsliten nu efter 3 år.
Den borde va utsliten nu efter 3 år.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact: