härligt rerre! ser kanon ut! men som min lärare sa "en ner slipad svetsfog är en dålig svets fog" ska du köra med värme bandage eller ska du coata ditt? lindade mitt igår o fy fan vad det går åt bandage!
Cruelty wrote:härligt rerre! ser kanon ut! men som min lärare sa "en ner slipad svetsfog är en dålig svets fog" ska du köra med värme bandage eller ska du coata ditt? lindade mitt igår o fy fan vad det går åt bandage!
Fogarna vart skit, en del blir bra å andra inte. Får skylla på att svetsen är mongo Det ska lindas med bandage.
Punktat klart downpipen idag, gjort klart kollektor för WG'n. Men har lite funderingar på hur pass långt 60mm röret som går från WG'n ner till dom 2 andra rören ska vara, samt om ja ska använda mig av skiljevägg.
enligt dom jag hört med så ska man ha skilje vägg enda upp till ventilen i wg,n annars kan pullserna störas där
jag byggde så .. va inte jätte mycket jobb
Andy_b wrote:enligt dom jag hört med så ska man ha skilje vägg enda upp till ventilen i wg,n annars kan pullserna störas där jag byggde så .. va inte jätte mycket jobb
Bra att någon tog upp det, försök fixa det om du har möjlighet rerrowirtsh.
Andy_b wrote:enligt dom jag hört med så ska man ha skilje vägg enda upp till ventilen i wg,n annars kan pullserna störas där jag byggde så .. va inte jätte mycket jobb
Hur lång vart skiljeväggen åt dig? kappade du ett snitt i röret å tryckte ner en gröbre plåtbit?
så ser min ut
kapade upp den på mitten sen la ja in en plåt som va lika bred som kapskivan jag använde
slipande plåten så den blev lite för liten så att det blev som ett spår att svetsa i sen om du förstår hur jag menar
men det va ett hälvette att få den o ligga helt tätt mot wg ventilen ... många små slipningar blev det