robbz wrote:men dra åt h-lvete......man får ju för fan stå k-k när man ser dessa bilder!!!!!! ni som sitter på sånna här bilder, ut med dom för f-n .....
själv sneglar jag på en turbokonverterad rx1 för nästa säsong. /mvh
gör inte det.. tunga som faaan.
gör inte mig nåt den jag har idag väger 310kg...... sen är man inte mycket för att leka runt i djupsnö, suger ganska hårt tycker jag..... -det ska gå fort
/mvh
hehe ja iofs, ni kanske inte har såna mängder snö heller som vi har här uppe i norr?=)
robbz wrote:men dra åt h-lvete......man får ju för fan stå k-k när man ser dessa bilder!!!!!! ni som sitter på sånna här bilder, ut med dom för f-n .....
själv sneglar jag på en turbokonverterad rx1 för nästa säsong. /mvh
Själv har jag en nytro men jag provade polarens rx1 med turbo och 44mm matta förra vintern i funäs fy fan va den gick det är helt sjukt den är ju ganska tung men det känns inte när man kör gick jävligt fint att åka på rullen med den ca 270hk.
mcn wrote:Och som tur va så hade vi alla skoterkort för vi fick stanna i kontroll och blåsa osv hos mr skoterpoliserna!
mvh M.
Här är det med skoterkort?, jag ska upp till lofsdalen och har hyrt skoter.. blir det olovlig köring eller skiter dom i det där?
Jag vet inte om jag är ute och cyklar nu men rätta mig om jag har fel någon. Man får köra skoter utan kort om man åker i typ safari. Om man hyr privat och kör under några dagar måste man ha kort, men som sagt inte helt säker. Jag fråga polisen när vi stog där: Vad skulle hänt om jag inte hade något skoterbevis nu? Då sa han att han skulle gett mig böter, det var det enda verka de som :S
Vipe wrote:Legger inn noen bilder fra noen turer i vinter
fredrick wrote:Vart är ni o kör någonstans? Lär ju inte vara i norge iaf
Jo, er i Norge..
Är i lofsdalen nu och kört lite skoter, passade på att ta skoterkoter kort nu när jag ändå va här. Lärde mig att det är total förbud att framföra snöskoter i norge, men att det fanns 70 000 snöskotrar registrerade ?
Vilken skoter skulle ni rekomendera, man fatta ju själv att skotrar som gått 500 mil och renoverade en gång inte är spec snällt körda.
Men en bra prisvärd snöskoter typ. sport och vilken sorts matta rekomenderas?
Vipe wrote:Legger inn noen bilder fra noen turer i vinter
fredrick wrote:Vart är ni o kör någonstans? Lär ju inte vara i norge iaf
Jo, er i Norge..
Är i lofsdalen nu och kört lite skoter, passade på att ta skoterkoter kort nu när jag ändå va här. Lärde mig att det är total förbud att framföra snöskoter i norge, men att det fanns 70 000 snöskotrar registrerade ?
Vilken skoter skulle ni rekomendera, man fatta ju själv att skotrar som gått 500 mil och renoverade en gång inte är spec snällt körda.
Lynx enduro/Rave Ski-doo MXZ års 01-03 är väl bra å billiga
FoX wrote:Är i lofsdalen nu och kört lite skoter, passade på att ta skoterkoter kort nu när jag ändå va här. Lärde mig att det är total förbud att framföra snöskoter i norge, men att det fanns 70 000 snöskotrar registrerade ?
Det er bara lov at köra til/från hytta om man har papper på det, ellers er det totalforbud at åka omkring.
At rekomandera en scooter går nestan inte at göra, fordi ALT av scooter er skit!
För eller siden går den sönder...
En scooter som värkar funka bra for mina kompisar och som er snabb och mycket lättkört er Arctic-Cat F7 (helst 05-06 SnoPro).
Köp iaf. en scooter med 44mm kammar på beltet om du ska åka lite lössnö..
Jäg for min del kör en 02' Polaris RMK 800 156" med 55mm och er mycket nöyd med den, men den er lite tungkörd och inte så moderne. Tar sig fram dit du vil!
jo, jag han liksom tänka samma sak, hade börjat sikta in mig på vart man skulle gå iland, sen kom det vatten på remmen det driver fruktansvärt dåligt då
// Rasmus Wikström
Opel kadett -79 m50b25 turbo
BMW 525 e34 turbo - ihjäl/skrot
BMW 318is e36 - såld