sjuk känsla efter 7 års tid att äntligen fått ihop kärran..vart många karosser genom åren som motorn skulle suttiit i men av enkla skäl blev det en E34 535 så länge..mycket återstår men nu startar den och går iaf,
MOTOR
S38b36
BW 375
JE kolvar 8:5-1
VEMS
tilton 3-skivig
lättat M30 svänghjul samt moddat för tilton
ARP toppen och 12/9 med stödgördel
hemma snickrat grenrör
O-ringat block
toppdäckat
balanserad
toppen förblir orörd förutom planad och in slipade ventiler
1265 spridare
två st 044
aeromotive btr
4,5" avgas 3,5 vid bakaxel med enkel "rakarör" dämpare
Last edited by driderit on 27 Dec 2013, 04:26, edited 6 times in total.
Var också otroligt sugen på den där rejspulkan men som jag förstod det så är chassit byggt för raktframåka?
Kämpa på nu så vi får se någe vettigt göras med den.
tur man har svets....det blir delad bakvagn så man kan svänga lite med
just valet av bakaxel e ju lite styr...polarn hade en corvette axel från en C4 liggandes och med att jag har evo kittet så e det iaf värt å kolla möjligheterna,men jag antar den blir tok för bred ändå...återstår å se!!
Vision79 wrote:Vem har byggt chassiet/buren? Wunderbaum?
det va nån garage polare till han jag köpte grejerna av som själv byggde en breddad saab med V8 med värdens största turbo...typ! ligger ute på garaget hans bygge!
Haha det garaget har jag vart i
Saad jäveln e ju helt jävla brutal
Hoppas den blir klar snart va nog 4-5år sen jag va där
Börja bygg nu matte
Vill ju se fler bilder
Andy_b wrote:Haha det garaget har jag vart i
Saad jäveln e ju helt jävla brutal
Hoppas den blir klar snart va nog 4-5år sen jag va där
Börja bygg nu matte
Vill ju se fler bilder
jo den va brutal som faan! dom hade iaf just provstartat den just...
hmm...jag är mitt under en flytt/byta jobb så jag har inte fått något vettigt gjort..va å svetsa lite på buren i går..fixade fram en komplett framvagn E30 325 så den blir lättare å flytta på när det blir garage byte..men sen blir det E36 nav å coilovers och till å börja med stel axel bak pga det e på börjat...