Efter problemet med laddtrycket så har ja byggt om så WG-returen går in i avgassystemet ist, verkar funka bra nu.
Får bjuda på en l ten film från provkörningen efter ombyggnaden.
tänkte kolla lite hur du lacka den svart inne i bilen, jag själv funderar på att måla vitt inne i min men har varken lust eller råd att skicka iväg på seriös lack... fixa du din själv eller lämna du iväg?
hur pass kan man få det att se ut själv hemma i garaget? och vilka tips har du/ni på att göra det, är det prutlack som gäller för bästa resultat?
tänkte kolla lite hur du lacka den svart inne i bilen, jag själv funderar på att måla vitt inne i min men har varken lust eller råd att skicka iväg på seriös lack... fixa du din själv eller lämna du iväg?
hur pass kan man få det att se ut själv hemma i garaget? och vilka tips har du/ni på att göra det, är det prutlack som gäller för bästa resultat?
Mvh
Tackar.
Ja den är sprutad invändigt i garaget.
Bara o riva ut allt o slipa, tvätta, maskera o sen blåsa på!
Efter 3 förhållandevis lyckade repor nere på emmaboda så kan ja konstatera att den höll och funkade helt ok för o va första körningen. Tiderna va väl kanske inget o skryta med, 13,83@178km/h.
Tyvärr har ja lite problem me o få i växlarna speciellt 2an, första repan missade ja varje växel men de va väl kanske lite nervositet som gjorde det. 2ans växel hade ja problem o få i på alla 3 reporna... tror ni det är nåt fel på lådan eller är det bara skit bakom spakarna? Lådan är orginal 325 e30 förutom spaken som kommer från Z3 1,9. låda, motor o hela köret sitter på delrinbussningar.
Först d roliga!
Va på mantorp o lekte lite i lördags, gick tyvärr inte så mycke däck som man hoppats. Dels för att ja aldrig provat på o sladda på bana och att bilen understyrde som fasen!
D lilla som va kvar av däcken fick ja svarvat av hemma vid garaget ist...
Sedan d mindre roliga...
Efter lite hårdkörning nu så läcker den olja, troligtvis vid främre packboxen på veven. Har haft problem med detta tidigare och bytt den 2-3ggr. Nån som har nåt tips på hur ja ska få det att bli tätt? Har försökt att inte montera den så den hamnar i det lilla spåret som blivit efter den gamla mendet verkar ju inte funka...
Kolla med din lokala lager/tätnings leverantör ifall dom kan fixa en hyffsat tjock "sleeve" ät dig samt en lite större packbox.
Fixar biffen för en mindre peng.. Annars är det ju att värma på en krymphylsa som är lite festare, men oftast vinner du på att köpa färdiggjorda sleeves!
Såg dig glida igenom depån på mantorp föresten. Trevlig bil du har!
Snekast wrote:Kolla med din lokala lager/tätnings leverantör ifall dom kan fixa en hyffsat tjock "sleeve" ät dig samt en lite större packbox.
Fixar biffen för en mindre peng.. Annars är det ju att värma på en krymphylsa som är lite festare, men oftast vinner du på att köpa färdiggjorda sleeves!
Såg dig glida igenom depån på mantorp föresten. Trevlig bil du har!
Låter ju bra men va e en "sleeve"?
Kul att du gillade den, d gör ja oxå när den funkar som ja vill!
Efter en varm men mycket lyckad dag på Säve så kan ja meddela att det gick över förväntan för min del, hade hoppats på en hög eller kanske mitten 12a men det blev som följande ist!
Är grymt nöjd med detta så nu blir det till att mappa lite högre ladd tills mantorp!
Last edited by MrQuickzilver on 05 Jul 2009, 12:34, edited 1 time in total.