Norrmän är inte blyga på gasen..

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

powerpak

Norrmän är inte blyga på gasen..

Post by powerpak »

hehe.. någon som har luftat sin PPF-bil ordentligt kanske?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 49,00.html

inte kul med fängelse på kuppen..kör som folk istället , o gasa där det är säkert.

"With great power comes great responsibility"..eller hur var det spindelmannen sa? :)
brun

Post by brun »

hårda straff på fortkörning i norge :(
erikkihl

Post by erikkihl »

Ja man är livrädd varje gång man åker in på jobb till Norge....... :wink:
bemmerfanatic

Post by bemmerfanatic »

hehe, det vet jeg alt om. fikk 3 uker bak murene og 22 mnd uten førerkort,så neste mnd er det å begynne å kjøre opp igjen!:-)
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
banzai

Post by banzai »

Oj oj oj! Det där var ju ganska fort de! :shock:
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Andreas K

Post by Andreas K »

pajas artikel. 200km är en sträcka inte en hastighet.
Sedan tycker jag inte 6 km är en lång sträcka i 200km/h. Blir väl ca. 2 minuter.
Strandholm

Post by Strandholm »

Är det bara jag som tycker 200km/h är vardagsmat på en motorväg? :shock:

Upp emot och över 300km/h då snackar man att någon kört lite fort.

Som tidigare talare sagt så är 6km ingen speciellt lång sträcka i den hastigheten. Såg en som skrev samma sak på zatzy och han kom fram till att det var MINDRE änn 2minuter vilket inte är speciellt mycket.

(jag är för lat föratt räkna).

har faktist inte varit i något annat land där det är sådan laglöshet bland fartreglerna som här i sverige.
T.ex i USA, är det 50miles så kör man 50miles.
Är dryga böter på fortkörning där och poliserna kan mäta din hastighet även om dom kör i motsatt körriktning.

i Vilket land annat änn sverige kommer det en bmw i 130 på en 30sträcka genom centrum mitt på dagen och avgasbromsar med diverse avgasknallar?

Personligen så har jag misslyckats köra ifrån en polisbil, och en annan gång så antog jag att det inte var en civilare då ena halvljuset va trasigt (mitt på natten) så matade växlar upp i en 120+ på 50väg och blev sedan stannad. + massa liknande. Utan att förlora körkortet ens, inte ens en skriftlig varning! I vilket land annat änn sverige skulle detta ske? Ibland är det rätt skönt att bo i sverige :)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Ralston

Post by Ralston »

Amplify wrote:Är det bara jag som tycker 200km/h är vardagsmat på en motorväg? :shock:

Som tidigare talare sagt så är 6km ingen speciellt lång sträcka i den hastigheten. Såg en som skrev samma sak på zatzy och han kom fram till att det var MINDRE änn 2minuter vilket inte är speciellt mycket.

har faktist inte varit i något annat land där det är sådan laglöshet bland fartreglerna som här i sverige.
Är dryga böter på fortkörning där och poliserna kan mäta din hastighet även om dom kör i motsatt körriktning.

i Vilket land annat änn sverige kommer det en bmw i 130 på en 30sträcka genom centrum mitt på dagen och avgasbromsar med diverse avgasknallar?

Personligen så har jag misslyckats köra ifrån en polisbil, och en annan gång så antog jag att det inte var en civilare då ena halvljuset va trasigt (mitt på natten) så matade växlar upp i en 120+ på 50väg och blev sedan stannad. + massa liknande. Utan att förlora körkortet ens, inte ens en skriftlig varning! I vilket land annat änn sverige skulle detta ske? Ibland är det rätt skönt att bo i sverige :)
motorvägarna i norge kan inte gämföras med svenska motorvägar.
Strandholm

Post by Strandholm »

Ralston wrote:
Amplify wrote:Är det bara jag som tycker 200km/h är vardagsmat på en motorväg? :shock:

motorvägarna i norge kan inte gämföras med svenska motorvägar.
hehe jora. "Allt är relativt" :D
har förövrigt varit i Norge ett par gånger.
Henka.

Post by Henka. »

Andreas K wrote:pajas artikel. 200km är en sträcka inte en hastighet.
Sedan tycker jag inte 6 km är en lång sträcka i 200km/h. Blir väl ca. 2 minuter.
Med 200 på stickan kör man 6km på 1min å 48 sek 8)
Henrik Back
Braxen

Post by Braxen »

Niklas_81

Post by Niklas_81 »

Det där med att alla håller farten i usa är något som jag själv trodde på innan jag själv var där nu för tre månader sen och min uppfattning är en helt annan.Jag körde typ 10mph för mkt men då låg det hela tiden folk och körde om och många av dom körde om riktigt fort. Själv körde jag typ 300mil i usa
Strandholm

Post by Strandholm »

hehe Har varit där 3ggr. Men är väll svårt att dra alla över en kant antar jag....
bmw-m535

fortokning

Post by bmw-m535 »

kan jag skriva under på at det ar høga straffer før at køra for fort i norge, fikk en sivilbil etter meg på veg hjem fra stockholm midt på natta i 100 sonen, ble målt til 146 km t, var kun jeg og politibilen på veien, fikk 5 måneder uten førekort og ca 10 000 sek i bot. var nok litt farstblind etter å ha kjørt på svenske motorveier hele dagen he he.
ILiveToRide

Post by ILiveToRide »

Niklas_81 wrote:Det där med att alla håller farten i usa är något som jag själv trodde på innan jag själv var där nu för tre månader sen och min uppfattning är en helt annan.Jag körde typ 10mph för mkt men då låg det hela tiden folk och körde om och många av dom körde om riktigt fort. Själv körde jag typ 300mil i usa
Ja nog åktes det lite över gränsen i Texas (var där för en vecka sedan).
Men överlag var det rätt snällt.

Vi åkte dit för 96mph på 70 sträcka :) Tror det blev 100 dollar i böter.
Thorbjörn Nilsson
ILiveToRide@gmail.com
shomakie

Post by shomakie »

ILiveToRide wrote:
Niklas_81 wrote:Det där med att alla håller farten i usa är något som jag själv trodde på innan jag själv var där nu för tre månader sen och min uppfattning är en helt annan.Jag körde typ 10mph för mkt men då låg det hela tiden folk och körde om och många av dom körde om riktigt fort. Själv körde jag typ 300mil i usa
Ja nog åktes det lite över gränsen i Texas (var där för en vecka sedan).
Men överlag var det rätt snällt.

Vi åkte dit för 96mph på 70 sträcka :) Tror det blev 100 dollar i böter.
i texas skulle jag inte våga överträda lagarna =)

Men jag har hört av en bekant att i vissa delstater så gäller sunt förnuft när man kör...ligger alla i 80mph så ska man köra det med trots en maxhastiget på 70mph, dvs att alla ska ha samma takt och då spelar det ingen roll...
Vipe

Post by Vipe »

bemmerfanatic wrote:hehe, det vet jeg alt om. fikk 3 uker bak murene og 22 mnd uten førerkort,så neste mnd er det å begynne å kjøre opp igjen!:-)
Samme her.. 123kmt snitt i 60sonen :roll:
1995 BMW 328i 600whp/800nm
Post Reply