Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ja det e så ja skulle vilja se den
6ans rör så tigt som möjligt imot toppen så man får ner en stor dp med marror av platts kvar
här e en bild på mitt rör i e34an
får ner 3,5tum men det e fortfarande trångt
sen komja på till er som byggt så
är det m30 i e30 eller e28 ny byggt
m30 lutar typ 7grader mer en m20 så
6ans rör så tigt som möjligt imot toppen så man får ner en stor dp med marror av platts kvar
här e en bild på mitt rör i e34an
får ner 3,5tum men det e fortfarande trångt
sen komja på till er som byggt så
är det m30 i e30 eller e28 ny byggt
m30 lutar typ 7grader mer en m20 så
pm om det är nått
Pimplaren wrote:Andy_b wrote:OJ
byt platts på 5ans o 6ans rör
du kommer alldrig få ner dp annars
jag har riktigt trångt i min e34 och dom e typ dubbelt så stor under huven
skulle jag haft 6ans rör så långt ut så skulle jag aldrig få ner ett dp rör där
men ser bra ut annars
mvh
Jag kör tillochmed långradie på 6ans rör i e28an och i den är det garanterat trängre än både e34 och e30!
Har gott om plats till 3.5" dpn osv.. men tänk på att bygga ut dpn så du får plats med att byta tändstift samt kabeln
E28 har mer platts än E30. Men E34 är ju lite nyare och större.
Good work RerreBoy, du kommer få bygga om några gånger garanterat hehe
Nu är dom bakre rören färdigpunktade och jag får ner min specialbyggda "Trocadero downpipe" med god marginal Men det blir att kapa lite nere vid förstärkningen till fjäderbenstornet för att röret in mot kollektorn ska gå fritt.
När dom bakre rören vart klara lyfte ja på toppen och började punkta lite rör på måfå och försökte få dem lika långa, å till min förvåning kan jag fan få ihop det utan att behöva göra om så hemskt mycket. Men det jag oroar mig för är hur det blir oljereturen, om den kommer för nära grenröret? Har ju iaf en stålomspunnenslang till returen, men hur långt ifrån grenröret bör man vara och måste slangen vara spikrakt neråt
När dom bakre rören vart klara lyfte ja på toppen och började punkta lite rör på måfå och försökte få dem lika långa, å till min förvåning kan jag fan få ihop det utan att behöva göra om så hemskt mycket. Men det jag oroar mig för är hur det blir oljereturen, om den kommer för nära grenröret? Har ju iaf en stålomspunnenslang till returen, men hur långt ifrån grenröret bör man vara och måste slangen vara spikrakt neråt
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Andy_b wrote:nu såg det ju riktigt grymt ut
bra jobbat
o sen e det bara att lägga i 3-4mm plåt i rambenet så blir det stabilt där med
Ja de ser lite fränt ut Men det är de där med oljereturen ja inte är helt hemma på :S
Tänkte svetsa fast plattjärn som jag sedan lägger plåt utanpå sen så det blir nog hållbart.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Just de ja, måste ju köpa en wastegate ganska omgående så man blir klar med allt som har med avgaser att göra. Har väl mest funderat på en sån där HKS 60mm kopia lr ni kanske har nått annat tillsalu som är lämplig och inte kostar skjortan.
Kom med förslag på andra prisvärda WG's
Kom med förslag på andra prisvärda WG's
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
P3kka wrote:Pimplaren wrote:Andy_b wrote:OJ
byt platts på 5ans o 6ans rör
du kommer alldrig få ner dp annars
jag har riktigt trångt i min e34 och dom e typ dubbelt så stor under huven
skulle jag haft 6ans rör så långt ut så skulle jag aldrig få ner ett dp rör där
men ser bra ut annars
mvh
Jag kör tillochmed långradie på 6ans rör i e28an och i den är det garanterat trängre än både e34 och e30!
Har gott om plats till 3.5" dpn osv.. men tänk på att bygga ut dpn så du får plats med att byta tändstift samt kabeln
E28 har mer platts än E30. Men E34 är ju lite nyare och större.
Good work RerreBoy, du kommer få bygga om några gånger garanterat hehe
Tror då inte e28an har mer plats än e30, kanske e28 med m20 men inte m30.
Har även provat ett m30 turbogrenrör till e34/e30 i e28an och det passar inte alls, PPF byggt.
Ser nice ut annars! blir nog kanonsnyt!
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
jag kör på en 60mm kina
men annars har jag för mej att turbotias hade 2st 38mm kina till salu för ett tag sen
det hade nog funkat helt kalas på din maskin
om du törs köpa av han då
jag hade en del problem med han o hört några andra som haft det med ... man han har kanske skärp sig nu
ligger en annons på blocket av han med .. tror han ville ha 750kr st
men annars har jag för mej att turbotias hade 2st 38mm kina till salu för ett tag sen
det hade nog funkat helt kalas på din maskin
om du törs köpa av han då
jag hade en del problem med han o hört några andra som haft det med ... man han har kanske skärp sig nu
ligger en annons på blocket av han med .. tror han ville ha 750kr st
pm om det är nått
Fortsatte med grenröret idag, vart lite förändringar sen det jag gjorde på måfå igår. Som det blir byggt nu är rören nästan lika långa, det är rör 5 som är lite kort, fårse om ja förlänger det lite när resten är klart.
Man ser på bilden hur det blir draget iaf, så det ska bli klart imorn.
Man ser på bilden hur det blir draget iaf, så det ska bli klart imorn.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
- Tingsdalsracer
- Posts: 1104
- Joined: 10 Oct 2006, 08:00
- Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten