Mitsubishi EVO 3 rs

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Aleex

Post by Aleex »

Idag har jag vart o lämnat alla motorfästen till tullinge maskin teknink. De ska svarva delrinkuddar åt mig så de blir stumt o fint. Sen ska de även göra bussningar i delrin till motorbalken.
Lämnade även fjäderbensstaget på polering. Allt måste se perfekt ut, även fast de är en racebil.
Wärniss

Post by Wärniss »

Bra alex :) Kommer bli sjukt kul att se och kanske åka :roll: denna bil i sommar :)
Erik W

Bmw E30 327im 660Whp\770Nm
Aleex

Post by Aleex »

Wärniss wrote:Bra alex :) Kommer bli sjukt kul att se och kanske åka :roll: denna bil i sommar :)
De går nog att orna en åktur sen.
Aleex

Post by Aleex »

Igår fick jag tillbaka min växellåda av polaren kim som har plockat i ihop den efter centerdiffen svetsades. Har lämnat alla motorfästen och motorbalk på lack får de imorgon. Så nu är det bara motorkuddarna jag väntar på. Hade velat ha de tills helgen så jag kunde lyfta i =(
Aleex

Post by Aleex »

Nu sitter motorn och lådan i bilen. Var lite strulit att få ner allt bara. Nu ska man väl fixa tryckrör och de sista på kabelhärvan. =)
I helgen ska jag väl fixa så hela kabelhärvan till sprutet är färdigt.

Image

Image

Image
Sandén

Post by Sandén »

va fan trodde ja sålde en race bil inte en som ska stå på mässor o blänka??? Solbrillor på i sommar när man kikar ner där! 8)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
r.ivars

Post by r.ivars »

ja det börjar bli lite väl med knullputs nu ;)

snygg iallafall :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Aleex

Post by Aleex »

Även fast bilen ska vara snabb så måste de ju se bra ut. Nu behöver man ju inte va rädd å öppna huven :) De är bara tryckrören som ska poleras med. Sen är allt bra.
JimmyA

Post by JimmyA »

var väl snarare så att bilen såg ut som en mindre katastrof innan alex la händerna på den 8)
Aleex

Post by Aleex »

Idag kom Tysken på besök till garaget. Han hjälpte till med sprutet. Nu är sprutet helt färdigt. Började montera dit gasvajer, växelvajrar mm också. Nu är det bara tryckrören kvar att tillverka.
Ska montera dit vinkelväxeln, drivaxlar mm senare.
Så nu är de fan inte långt kvar tills start :D
Tingsdalsracer

Post by Tingsdalsracer »

Kul, lycka till med uppstarten

/Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Tysken

Post by Tysken »

Det blev jäkligt bra med elen tycker jag. Men så var det ju en elektriker och en f.d. bilmekaniker som samarbetade, så vad kan gå fel :wink:
Vi tar tryckrören en annan dag.
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleex

Post by Aleex »

Idag kom Tysken på besök igen :D Nu byggde vi lite alu tryckrör. Vi blev nästan färdiga. Röret mellan turbon o ic:n färdigt men mallan spjället o ic:n är det en böj som saknas.
Senare ikväll ska jag lämna rören till Tullinge Maskin Teknink som ska svetsa de.
Så nu är det en sak mindre att tänka på :D
Tysken

Post by Tysken »

Lägger in lite bilder på det fina röret då :D

Image

Image

Image
Lars 0708-520373

E34 M5 Touring

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
Aleex

Post by Aleex »

Igår fick jag resten av motorkuddarna av TMT. Idag har jag monterat alla de och framvagnsbalken. Nu är de stumt och fint.
Tryckrören är färdig svetsade. Är bara poleringen kvar på de. Tryckrören är väl färdiga tills helgen.
Nu är de verkligen inte mkt kvar innan start. Blir senast nästa helg =)
Aleex

Post by Aleex »

I helgen har man fått massa småsaker gjorda. Alla vacumslangar är färdi dragna, laddtryckmätare på plats, nya oljekylarslangar pressade och monterade, diverse kablar ditsatta.
Idag monterade jag dit vinkelväxeln och kardanen. Hann även med att bygga ett avgassystem som går rakt ut i sidan på fronten, utan dämpare :D

Tryckrören får jag senast på tisdag. Nu saknas de bara vätskor och tändstift till jag ska starta.
Aleex

Post by Aleex »

Igår hämtade jag tryckrören. Fick tvätta av de idag för de va fett eller nått i rören. Lindade avgassystemet med, monterade det med. Små pillat med massa saker med. Beräknad start är på lördag =)

Lindat mitt långa avgassystem =)
Image

Tryckrören polerade
Image

Provmonterade rören
Image

Image

Image
Post Reply